ایران آخرین فرصت حفظ برجام را از دست ندهد

سیاسی/ سیاست داخلی 5fe08519a97e4_5fe08519a97e8 وزیر امورخارجه آلمان بدون اشاره به کم کاری طرف های اروپایی در اجرای تعهدات شان در برجام گفت که ایران نباید آخرین فرصت برای حفظ توافق هسته ای را از دست بدهد.

هایکو ماس روز دوشنبه (امروز) بدون اشاره به قصور طرف های اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و از ایران خواست تا فرصت پیش بینی شده برای بازگشت دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته ای را از دست ندهد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ماس دقایقی پس از نشست امروز وزرای خارجه کشورهای عضو برجام که به صورت آنلاین برگزار شد، بار دیگر اقدام ایران در نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را نمونه ای از عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی اش دانست.

وی در ادامه گفت که ایران باید از هر گونه اقدام تاکتیکی که باعث می شود کار بایدن برای تغییر تصمیم دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) برای خروج از برجام دشوار شود، پرهیز کند.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: برای اینکه دولت جو بایدن بتواند به برجام بازگردد، نباید هیچ اقدام تاکتیکی دیگری که تاکنون (از سوی ایران) شاهد آن بوده ایم، انجام شود. این فرصت که آخرین روزنه امید است، نباید از دست برود.

وزرای خارجه کشورهای عضو برجام که امروز در نشست آنلاین کمیسیون مشترک شرکت کرده بودند در بیانیه‌ای با تاکید بر تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف‌ها، چالش‌­های کنونی اجرای برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برگزاری یازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول

د دسامبر 21 , 2020
یازدهمین کنفرانس بین‌المللی فناوری اطلاعات و دانش، از فردا به مدت ۲ روز از سوی انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و دانشکده مهندسی دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود. این رویداد با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری اطلاعات و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000