معرفی یک بانک خصوصی متخلف به دستگاه قضایی

5fdaf1696f7ff_5fdaf1696f801 قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از معرفی یک بانک خصوصی به دستگاه قضایی به دلیل همکاری نکردن برای رفع موانع تولیدکنندگان خبر داد.

بابک دین پرست با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مهمترین و بالاترین مرجع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است، گفت: قانون صراحت دارد که مصوبات این ستاد نافذ و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برخی شایع می‌کنند که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ضمانت اجرایی ندارد، افزود: این حرف، خلاف واقع است و هر دستگاه یا نهادی، که مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی نکند به دستگاه قضائی و سازمان بازرسی معرفی می‌شود.

دین پرست همچنین از بررسی مشکلات سه واحد تولید بزرگ استان مازندران، در صد و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: نخستین واحد، یک هلدینگ بزرگ متشکل از ۷ واحد تولیدی بود که بدلیل مشکلاتی با بانک‌ها، ده سال تعطیل شده بود.

وی افزود: مشکلات این هلدینگ با ده بانک پیگیری شد که ۹ بانک با این هلدینگ مساعدت کرد و تنها یک بانک خصوصی در جلسه حاضر نشد که مقرر شد آن بانک به دستگاه قضائی و سازمان بازرسی معرفی شود.

قائم مقام ستاد تسهیل گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران، دومین واحد تولید بود که مشکلات آن مطرح شد، و در حضور رئیس سازمان جنگلل، مشکلات این واحد بررسی و مقرر شد مطالبات این شرکت از سازمان جنگل‌ها نهایت طی یک ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.

دین پرست کمبود چوب در کشور را یکی دیگر از مشکلات صنایع سلولوزی خواند و گفت: مقرر شد موضوع واردات چوب با پوست در یک جلسه جداگانه در دبیرخانه برگزار و با همکاری سازمان جنگل‌ها، مشکلات واحدهای سلولوزی حل شود.

وی در خصوص سومین واحد تولید مطرح شده در ستاد تسهیل، گفت: این یک واحد فولادی بود که به دلیل عدم پاسخگویی بانک، مقرر شد پرونده به سازمان بازرسی و دادستانی کشور معرفی شود.

قائم مقائم رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مصوبات این ستاد بگونه‌ای تصویب می‌شود که برای دستگاه‌های مختلف قابلیت اجرا داشته باشد، گفت: مصوبات ستاد تا رسیدن به هدف احیای واحدهای تولیدی راکد و حفظ واحدهای بحرانی و مشکل دار پیگیری خواهد شد.

دین پرست افزود: دستورالعملی که هفته گذشته با همکاری بانک مرکزی برای نحوه واگذاری امول مازاد اجرایی شد از جمله اقدامات مهم ستاد تسهیل بوده بوده که با ۴ سال پیگیری به نتیجه رسید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جو بایدن و مایک پنس واکسن کرونا می زنند

پ دسامبر 17 , 2020
سیاسی/ بین الملل دفتر تبلیغات کاخ سفید اعلام کرد، معاون رئیس جمهور، مایک پنس، روز جمعه واکسن کرونا می زند و اعلام شده که جو بایدن نیز هفته آینده واکسن کرونا را دریافت می کند. در آمریکا واکسن کرونا در سال جدید به طور گسترده در دسترس عموم قرار خواهد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000