کم‌خونی مردان بالای ۴۰ سال نشانه کدام سرطان است؟

5fd9c1da49b42_5fd9c1da49b46

یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد درخصوص ارتباط کم‌خونی مردان بالای ۴۰ سال و یکی از انواع سرطان توضیحاتی را ارائه کرد.

امیر سعیدصادقی فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ از ضایعات پیش سرطانی مثل پولیپ ایجاد می‌شود و بطور معمول مدت زمان تشکیل پولیپ تا تبدیل شدن آن به سرطان یک دوره ۱۰ ساله زمان می‌برد.

سعیدصادقی افزود: بطور معمول انواع سرطان‌ها در گام‌های اولیه بدون علامت هستند، اما اگر هر یک از افراد به علائمی که در بدن آن‌ها نشان داده می‌شود توجه کنند، با تشخیص‌های اولیه و هزینه‌ بسیار پایین می‌توانند از بروز این بیماری‌های مهلک جلوگیری کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص علائم سرطان روده بزرگ، گفت: درد‌های شکمی، خون ریزی‌های گوارشی، کاهش وزن، یبوست و اجابت مزاج و کم خونی از شایع‌ترین علائم سرطان روده بزرگ محسوب می‌شوند. اغلب کم خونی و فقر آهن در مردان بالای ۴۰ نشان دهنده ابتلا به این بیماری است.

او در ادامه یادآوری کرد: برنامه‌های غربالگری سرطان به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند. غربالگری در افراد پر خطر و یا آن دسته از افرادی که دارای علائم سرطان هستند و کسانی که سابقه خانودگی سرطان‌ روده بزرگ را دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مبتلایان به این نوع سرطان پس از شناسایی از طریق عمل کولونوسکوپی تحت درمان قرار می‌گیرند.

سعیدصادقی تصریح کرد: افرادی که سرطان‌های توارثی در خانواده‌های آن‌ها وجود دارد بعد از سنین مذکور باید با پزشکان متخصص مشاوره داشته باشند. همچنین افراد نباید از غربالگری‌های دوره‌ای غافل شوند و حتما علائم بالینی مانند کاهش وزن، خون ریزی، یبوست و درد‌های شکمی را جدی بگیرند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جمهوری آذربایجان 160 نظامی ارمنی را به اسارت گرفت

چ دسامبر 16 , 2020
سیاسی/ بین الملل رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کردند که بیش از 160 نظامی ارمنی روز گذشته در پی درگیری در اطراف شهر شوشا در منطقه قره باغ به اسارت نظامیان آذری در آمدند. این نظامیان ارمنی در جنگل‌ها و کوه‌های منطقه "قلعه دره‌سی" شهر شوشا در قره‌باغ مخفی شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000