رسانه‌های اسرائیل: حزب‌الله توان شلیک ۴۰۰۰ موشک در روز علیه ما دارد

سیاسی/ بین الملل 5fd8cf479fe47_5fd8cf479fe4b روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» روز سه‌شنبه به نقل از یک کارشناس نظامی به توان بالای نظامی حزب‌الله لبنان در هر جنگ آتی اشاره کرد و نوشت که این حزب می‌تواند روزانه ۴۰۰۰ هزار موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک کند.

این روزنامه در گزارشی به قدرت نظامی حزب‌الله در هر جنگ اتی پرداخت و تاکید کرد که این حزب می‌تواند ۴۰۰۰ هزار موشک در روز به سوی سرزمین اشغالی شلیک کند.

«ایلی بار اون» سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای نوشت: کارشناسان نظامی اسرائیلی به این موضوع اشاره می کنند که در حال حاضر حزب الله دهها موشک نقطه زن دارد که این به حزب، اجازه می‌دهد که ضربات دقیق و مشخصی را در هر درگیری آتی به اسرائیل وارد کند و مواضع راهبردی و مهم آن را هدف قرار دهد.

وی در ادامه افزود: حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بارها تهدید کرده که از موشک های دوربرد برای هدف قرار دادن نیروگاه هسته ای اسرائیل در دیمونا استفاده می‌کنند و این به تهدیدی اولیت اصلی برای اسرائیل است،‌ تبدیل شده است.

این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: حزب الله می‌تواند ۴۰۰۰ موشک در روز شلیک کند که این مقدار در مقایسه با جنگ ۳۳ روز سال ۲۰۰۶ است که طی آن کمتر از ۴۰۰۰ موشک شلیک شد. قدرت این حزب در آتش گشودن زمین به زمین بیشتر و بزرگتر از قدرت ۹۵ درصد از ارتش‌های دنیا است.

ایلی بار اون در ادامه نوشت: در جنگ سال ۲۰۰۶، با زرادخانه بسیار ضعیف‌تر موشک‌های حزب‌الله به مدارس، بیمارستان‌ها و مواضع غیرنظامی اسرائیل اصابت کرد. حدود ۳۰۰ هزار اسرائیلی به عمق اسرائیل فرار کردند و در اثر آن ۴۳ نفر و ۱۲ نظامی داخل اسرائیل کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند و خسارات سنگینی به اموال این رژیم وارد شد.

وی افزود: براساس برخی ارزیابی‌ها، حزب الله توان موشکی خود را به ۱۷۰ هزار موشک افزایش داده است. این موشک‌ها شامل موشک‌های کوتاه برد، دوربرد و موشک‌هایی است که برد آن به بیش از ۳۰۰ کیلومتر می رسد. علاوه بر آن، این حزب صدها پهپاد هجومی در اختیار دارد.

حزب الله بارها اعلام کرده که آغازکننده هیچ جنگی نیست اما اگر لبنان مورد هدف قرار بگیرد با تمام قدرت از تمامیت ارضی این کشور دفاع خواهد کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آخرین وضعیت تجار کارتن خواب/ دادگاه اختلاف ۲ دستگاه را حل می‌کند

س دسامبر 15 , 2020
آخرین اخبار بیانگر این است که دادگاه ۱۹ نفر از صادرکنندگان کارتن خواب برگزار و سرانجام مشخص می‌شود که ادعای کدامیک از نهادها چون بانک مرکزی و اتاق بازرگانی در این رابطه درست بوده است؟ در رابطه با پرونده متخلفان ارزی که چندین میلیارد ارز خود را به چرخه اقتصادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000