شرایط کرونایی کشور ناپایدار است/ مبادا عادی انگاری کنیم

شرایط کرونایی کشور ناپایدار است/ مبادا عادی انگاری کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرایط کنونی کرونا در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به ارزیابی وضعیت بیماری در کشور پرداخت و افزود: در حال حاضر فقط ۱۲ شهر قرمز هستند. در گیلان چهار شهر آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا نیز قرمز هستند. در عین حال شهر زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در گلستان نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برند که هنوز روند نزولی نداشتند و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشترین دقت را داشته باشند.

وی ادامه داد: مابقی شهرستان‌های کشور یعنی ۲۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.

لاری با عنوان این مطلب که میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم آذر ۹۹ در کشور حدود ۱۳.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است، گفت: بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده است. میزان بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته سوم آذر ۹۹ حدود ۳۰.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص، به ترتیب در استان‌های اردبیل، یزد، زنجان و آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

لاری گفت: به رغم کاهش در تعداد شهرستان‌های قرمز و کاهش موارد بستری و مرگ و میر کرونا در کشور، نمودار وضعیت بستری بیماری کووید ۱۹ در برخی استان‌های شمالی روند صعودی دارد. بنابراین شرایط کنونی بیماری در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و نباید تحت هیچ شرایطی وضعیت را مطلوب فرض کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: مطمئنا در صورت هرگونه عادی انگاری شرایط، زمستانی به مراتب سخت تر از پاییز در پیش خواهیم داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

ماجرای گریم عجیب انصاریان از زبان خودش/ عکس

ش دسامبر 12 , 2020
مدافع سابق قرمزها ساعت زیادی را زیر دست گریمور بود. یکی از تصاویری که در روزهای اخیر زیاد در فضای مجازی دست به دست شده، گریم علی انصاریان در فیلم دزد بانک‌ها بود. برای همه سوال است که این گریم او چقدر زمان می برد؟ انصاریان جواب می دهد: «بیش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000