وحید تاج و حالِ ناخوش این روزهایش

5fcd153542e67_5fcd153542e69 وحید تاج می‌گوید برنامه‌ریزی غلط دستگاه‌های فرهنگی، محدودیت دور هم جمع شدن هنرمندان به خاطر کرونا، حمایت نکردن سرمایه‌گذاران از موسیقی سنتی و … از دلایل کاهش فعالیت هنرمندان در این عرصه شده است.

اگرچه همه‌گیری کرونا، باعث تعطیلی کنسرت‌های موسیقی و کاهش فعالیت‌های همه هنرمندانِ این عرصه شده، ولی این رکود در موسیقی سنتی ایران، بیش از دیگر شاخه‌ها از جمله پاپ به چشم می‌خورد.

از جمله این هنرمندان، وحید تاج، خواننده موسیقی ایرانی است که پس از کنسرت آنلاین‌اش در ابتدای سال ۹۹، دیگر فعالیتی از او دیده نشده است. از او درباره این کم‌کاری پرسیدیم که پاسخ داد: «دست و دلم به آواز خواندن نمی‌رود. واقعیتش، هیچ انگیزه‌ای نیست که آدم بخواهد یک حرکت هنری انجام بدهد.»

او ادامه داد: «تا این شرایط فعلی که کرونا و گرانی است، باشد، خودم رغبتی برای انجام کار ندارم. در واقع، هیچ حالی ندارم. اجرای آواز و موسیقی، حال خوش می‌خواهد که ندارم. مگر می‌شود این همه درد و رنج مردم را دید و باز دست و دل آدم به کار برود؟»

این خواننده، درباره کم‌کاری دیگر هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی هم توضیح داد: «در این شرایط، عزیزان و همکاران من در موسیقی سنتی، یک نیروی محرکه از بیرون می‌خواهند تا راه بیفتند. فعالان موسیقی سنتی، بیش از دیگر شاخه‌ها در مضیقه و تنگنا هستند و برای کار کردن، نیاز به تشویق و تحریک دارند که متاسفانه چنین حمایتی نیست.»

وحید تاج درپایان تاکید کرد: «تولید در موسیقی ایرانی، نیاز به حال خوب، برنامه‌ریزی درست، صرف وقت زیاد، همکاری نزدیک هنرمندان و … دارد که این روزها فراهم کردن همه این مقدمات، سخت است. تهیه‌کننده‌ها و اسپانسرها هم بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته‌اند که زود بازده‌تر است و هوادار بیشتری دارد.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

غفلت در درمان برخی بیماری‌های چشم عوارض جبران‌ناپذیر دارد

د دسامبر 7 , 2020
فوق تخصص شبکیه و تومورهای داخل چشمی گفت: پیگیری درمان بیماری هایی مانند آب سیاه، آب مروارید پیشرفته و تومورهای داخل چشمی در روزهای کرونایی به هیچ وجه نباید مورد غفلت واقع شود؛ چرا که عوارض جبران ناپذیری در پی دارد. دکتر سعید کریمی با اشاره به امکان به تعویق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000