اعلام مخالفت اردن با هرگونه تغییر در وضعیت کنونی مسجد الاقصی

سیاسی/ بین الملل 5fbe2435ec285_5fbe2435ec288 وزارت خارجه اردن تاکید کرد که مسجد الاقصی با تمام مساحت آن که 144 دونم است، از جمله تمامی دیوارها و درب‌های آن، مختص عبادت مسلمانان است.

ضیف الله علی الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش جهت تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی کنونی مسجد الاقصی تاکید کرد.

او گفت: باب المغاربه و راه منتهی به آن بخشی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی است که یونسکو نیز آن را تایید کرده است، درب المغاربه نیز همانند سایر درب‌های مسجد الاقصی است، اما اسرائیلی‌ها از سال ۱۹۶۷ کلید آن را مصادره کردند و حق مدیریت اوقاف در ساماندهی ورود گردشگران غیر مسلمان با بلیط‌های صادره از اوقاف قدس از سال ۲۰۰۰ مصادره شد که این تخلفی بزرگ در خصوص وضعیت کنونی بود و از آن روز تاکنون اداره اوقاف قدس همچنان به بازپس‌گیری این امر پایبند است.

الفایز تاکید کرد که اردن بر اساس قیمومت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، به تلاش‌های خود جهت حفاظت از مسجد و نظارت بر آن و حفظ حق تمامی مسلمانان در آن ادامه خواهد داد.

روزنامه یسرائیل هیوم از توافق میان اردن، امارات، بحرین و تشکیلات خودگردان درمورد گردشگران حوزه خلیج فارس که با اشغالگر اسرائیلی عادی سازی کرده‌اند، جهت بازدید آنها از مسجد الاقصی خبر داد و اعلام کرد که گردشگران از امارات و بحرین که وارد “اسرائیل” می‌شوند و تمایل به زیارت از حرم دارند، از طریق درب‌های اردنی و فلسطینی وارد مسجد الاقصی می‌شوند.

این روزنامه به این امر اشاره کرد که هشت درب هست که مسلمانان از آن استفاده می‌کنند و درب المغاربه که یهودیان و گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکسن ایرانی کرونا، فاز تست حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته است

چ نوامبر 25 , 2020
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در دو سه جای کشور واکسن کرونا را درست کرده اند و فاز تست حیوانی آن هم موفقیت آمیز بوده و قرار است فاز انسانی آن شروع شود که مجوز بگیرد. مینو محرز در خصوص میزان اثربخشی محدودیت های کرونایی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000