رایزنی پومپئو با «محمد بن زائد» با محوریت «ایران»

سیاسی/ بین الملل 5fb9384ab4dda_5fb9384ab4ddc وزیر خارجه آمریکا عصر شنبه به وقت تهران در توییتی از رایزنی خود با ولی‌عهد ابوظبی برای مواجهه با ایران و توسعه بیشتر روابط دوجانبه سخن گفت.

«مایک پامپئو» در توییتی نوشت: «خوشحالم که "محمد بن زاید آل نهیان" ولی‌عهد ابوظبی را مجدداً ملاقات کرده و در زمینه اجرای توافق آبراهام و تلاش‌ها برای مواجهه با ایران رایزنی کردیم. روابط ایالات متحده با امارات متحده عربی به طور فزاینده در حال گسترش است و ثبات بیشتری را برای منطقه به ارمغان می آورد.»

وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه برای رایزنی با مقامات قطری عازم دوحه شد

وی اخیراً نیز به بیان اتهامات تکراری علیه تهران پرداخت و گفت که تهدیدات ایران در منطقه ادامه دارد و واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست و بزودی تحریم‌های بیشتری علیه مسئولین ایرانی وضع خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی با ارائه شواهدی گفته‌اند سیاست‌ فشار‌ حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روایت مقام روس از روی دیگر سکه در ماجرای «فشار حداکثری» علیه ایران

ش نوامبر 21 , 2020
سیاسی/ بین الملل نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: روی دیگر سکه سیاست فشار حداکثری علیه ایران، شکست کامل اهداف ترامپ است. اولیانوف روز شنبه در توییتی نوشت: آمریکا با غرور اعلام می کند که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000