مخالفت مسکو با درج نام یک گروه شبه نظامی لیبیایی در فهرست سیاه سازمان ملل

سیاسی/ بین الملل 5fb8c8fdc9c14_5fb8c8fdc9c17 منابع رسانه ای از ممانعت روسیه از قرار دادن نام یک گروه شبه‌نظامی لیبیایی در فهرست سیاه سازمان ملل خبر دادند.

روسیه جمعه مانع از تصویب طرحی برای قرار دادن نام شبه‌نظامیان "الکانیات" و محمد الکانی، رهبر آن در فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر سازمان ملل شد.

روسیه خواستار ارائه شواهد بیشتری مبنی بر دست داشتن شبه نظامیان الکانیات در کشتار غیرنظامیان شد.

آمریکا و آلمان در طرحی از کمیته تحریم‌های لیبی که ۱۵ عضو در شورای امنیت دارد خواسته بودند که شبه‌نظامیان الکانیات و رهبر آنها را ممنوع السفر کرده و دارایی‌هایشان را نیز بلوکه کند.

طبق این گزارش، این طرح برای تصویب نیازمند رأی همه اعضا بود اما روسیه اعلام کرد که نمی تواند با این طرح موافقت کند.

در همین حال، یک دیپلمات روس به همکارانش در شورای امنیت گفت: حمایت ما از این طرح در آینده ممکن است اما مشروط بر اینکه ادله و شواهد قاطعانه‌ای مبنی بر دست داشتن این گروه شبه‌نظامی در کشتار غیرنظامیان ارائه شود.

شهر ترهونه لیبی سال‌ها تحت کنترل شبه نظامیان معروف به "الکانیات" بود که خاندان محلی کانی آنها را رهبری می‌کردند. این شبه نظامیان در کنار گروه موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر در شرق لیبی می‌جنگیدند.

دولت وفاق ملی لیبی این گروه را به دست داشتن در کشتن غیرنظامیان در ترهونه و دفن کردن آنها در گورهای جمعی متهم کرده است.

توضیح عکس: گورهای دسته جمعی در لیبی

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حرکت غافلگیرکننده و تحسین‌برانگیز برد پیت

ش نوامبر 21 , 2020
برد پیت ستاره برنده اسکار سینمای آمریکا در تابستان شیوع کرونا بارها به شکل داوطلبانه در فرایند پخش مایحتاج میان مردم بی‌بضاعت شرکت کرد. تصاویر برد پیت در حال رساندن مواد غذایی به مردم نیازمند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. آن‌طور که دیلی‌میل گزارش کرده است، بازیگر «روزی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000