اقدام کم نظیر سردار سلیمانی که فراموش شدنی نیست/ ماجرای عجیب تماس فوری بارزانی با حاج قاسم

سیاسی/ دفاعی 5fb7c0926ed2b_2020-11-20_16-41 سفیر سابق ایران در عراق می گوید: داعش به اربیل حمله کرد. مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با آقای سلیمانی تماس گرفت. همان روز حاجی بغداد بود و سریع به اربیل رفت. آنها باور نمی کردند که ساعت ۱۰ شب هماهنگی صورت بگیرد.

حسن دانایی فر، سفیر سابق ایران در عراق از جزییات تماس مسعود بارزانی با سردار سلیمانی و درخواست وی برای مقابله با داعش و جلوگیری از سقوط کردستان عراق گفت.

*خاطره ای مشهور شده که در آن آقای بارزانی از سقوط اربیل می گوید و روایت می کند که به آقای سلیمانی زنگ زدیم و ایشان شبانه خودشان را رساندند. آن موقع شما سفیر بودید؟

روز سه شنبه که موصل را گرفتند، بامداد چهارشنبه آقای سلیمانی آمد و مشغول موضوعات در بغداد بود و بنا شد که من به کردستان بروم. همان چهارشنبه بعدازظهر به اربیل رفتم و با نخست وزیر وقت آقای نچیروان بارزانی جلسه گرفتم. آن موقع اقلیم برخورد شایسته ای با پدیده داعش نکرد و اعلام کردند که ما همسایه جدیدی به نام داعش پیدا کرده ایم. به ایشان عرض کردم این ماجرا زیبنده دولت اقلیم نیست. لااقل سعی کنید مشکلاتی ایجاد نشود.

من به ایشان عرض کردم که داعش به شما حمله می کند. گفتند ابدا به ما حمله نمی کند. اینها به دنبال سرنگونی آقای مالکی هستند و آقای مالکی هم به ما خیلی کم لطفی کرده و دلیل ندارد خودمان را با یک دولت جدید درگیر کنیم. ما استدلال کردیم که مطمئن باشید به شما حمله خواهند کرد و آن موقع شما هم از ما تقاضای کمک خواهید کرد و سه بار این جمله را به صورت سؤالی تکرار کردم که «می دانید آن موقع ما چه کار می کنیم؟» و در پاسخ گفتم ما به شما کمک می کنیم.

بارزانی کتبی و شفاهی بارها از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد

حدود ۴۵ روز بعد داعش به همین اربیل حمله کرد. و آقای مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با آقای سلیمانی تماس گرفت. (چون آمریکایی ها آنقدر سنگین هستند و قدرت انعطافشان پایین است و نمی توانند به این سادگی واکنش نشان دهند که هر کارشان حداقل دو ماه زمان می خواهد.)

همان روز حاجی بغداد بود و سریع به اربیل رفت. بلافاصله جلسه ای گذاشتند و ایشان هم اعلام آمادگی کرد و به جبهه رفتند. اکثر مناطقی که دست پیش مرگه بود فروپاشید. حاجی داشت نماز می خواند. آنها با التماس گفتند نمازت را تمام کن. سپس گفتند این همه نیرو داشتی، چه شد؟ همان شب حاجی هماهنگ کرد و آنها باور نمی کردند که ساعت ۱۰ شب هماهنگی صورت بگیرد و ساعت ۴ صبح هواپیمای مهمات در اربیل بنشیند. حضور مستشاری در آنجا و کمک به سازماندهی، تجهیز و آموزش اتفاق افتاد. به همین دلیل هم آقای بارزانی کتبی و شفاهی بارها از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

ممکن است کسی تصور کند که تاریخ دچار آلزایمر می شود. خیر؛ از ویژگی های تاریخ این است که دچار آلزایمر نمی شود. البته ممکن است کسی تاریخ را تحریف کند ولی نمی توانید تاریخ را حذف کنید

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سهام‌داران برای لغو فروش سهام عدالت چه کنند؟

ج نوامبر 20 , 2020
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: طی روزهای گذشته مردم پیامک‌هایی مبنی بر حذف سفارش فروش سهام خود دریافت کردند که در این زمینه توصیه ما به سهام‌داران این است که به بانک و یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند. عسکر توکلی امروز درباره آخرین وضعیت سهام‌داران سهام عدالت اظهار کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000