عوارض تغذیه ناسالم در بلندمدت

5fb5a948ca7d8_5fb5a948ca7db

افرادی که از سنین جوانی رژیم غذایی ناسالمی را دنبال می‌کنند بیشتر احتمال دارد در دوران بعدی زندگی به بیماری قلبی دچار شوند.

رژیم غذایی ناسالم به ویژه مصرف مواد غذایی التهاب زا همچون گوشت‌های فرآوری شده، گوشت قرمز، نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و روغن‌های فرآوری شده در دوران جوانی می‌تواند به بروز بیماری قلبی در سال‌های بعدی زندگی منجر شود.

متخصصان آمریکایی در یک بررسی به مطالعه روی بیش از ۲۰۰ هزار متخصص سلامت ۲۴ تا ۴۰ ساله در یک بازه زمانی ۲۴ تا ۳۲ سال پرداختند. هر چهار سال این افراد نوع مواد غذایی مصرفی و میزان آن را گزارش می‌کردند.

آنها مشاهده کردند: افرادی که از رژیم های غذایی سرشار از مواد خوراکی التهاب زا پیروی می‌کردند ۳۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی در مقایسه با افرادی بودند که تغذیه سالم داشتند.

مواد غذایی التهاب زا چگونه سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

مصرف مواد غذایی فرآوری شده نقش مهمی در بروز التهاب در بدن دارد. خوراکی‌های فرآوری شده به طور کلی حاوی چربی‌های ترانس و اشباع شده هستند که نقش هر دوی آنها در بروز التهاب در بدن شناخته شده است. علاوه بر این مواد غذایی، پنیرهای فرآوری شده، غذاهای دودی و شکلات های شیرین از دیگر نمونه های خوراکی‌های التهاب زا هستند.

التهاب، واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زاست. وجود التهاب در یک دوره زمانی کوتاه با فعال‌کردن سیستم دفاعی به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند اما التهاب در طولانی مدت به عروق خونی، سلول‌ها و بافت‌ها آسیب زده و در نهایت به بیماری های قلبی عروقی منجر می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بین مصرف چربی‌های ترانس و ماده‌ای موجود در خون موسوم به CRP ارتباط وجود دارد و این نشان دهنده وجود التهاب در بدن است. در افرادی که مصرف بیشتری از چربی‌های ترانس داشتند سطح CRP در مقایسه با افراد دیگر ۷۳ درصد بیشتر بوده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سومین واکسن کرونا هم تایید شد

پ نوامبر 19 , 2020
داده های آزمایش فاز ۲ واکسن کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد نشان داده است که این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند. جدیدترین نتایج آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که این واکسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000