افتتاح خط مترو توسط پادشاه و ملکه تایلند در میان اعتراضات/ تصاویر

طنز‌و‌سرگرمی/ گوناگون 5fb2380616129_2020-11-16_11-57 هنگام عبور کاروان حامل ماها واجیرالونگکورن پادشاه و ملکه سوتیدا، معترضان به آن‌ها پشت کرده و علامت سه‌انگشتی مبارزات طرفدار دموکراسی را به آن‌ها نشان دادند و در تازه‌ترین نمایش نارضایتی از سلطنت، سرود ملی خواندند.

ما‌ها واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند در سخنرانی افتتاح یک خط ریلی جدید و پس از آنکه هزاران معترض به کاروان او هنگام عبور از بانکوک مرکزی پشت کردند، سخنانی خیرخواهانه درباره اهمیت اتحاد گفت.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تازه‌ترین مورد از ماه‌ها اعتراض علیه پرایوت چان-اوچا، نخست‌وزیر تایلند در بنای یادبود دموکراسی پایتخت جمع شده بودند و خواستار تغییر در قانون اساسی و اصلاح پادشاهی بودند.

معترضان قطعه اصلی بنای یادبود را که به محل تجمع در اعتراضات بدل شده است، در پارچه‌ای پوشانده و بر روی آن گلایه و توهین نوشته بودند. معترضانی که از سازه ۳ متری بالا می‌رفتند، فریاد زدند: دیکتاتوری باید نابود شود، دموکراسی باید شکوفا شود.

هنگام عبور کاروان حامل ماها واجیرالونگکورن پادشاه و ملکه سوتیدا، معترضان به آن‌ها پشت کرده و علامت سه‌انگشتی مبارزات طرفدار دموکراسی را به آن‌ها نشان دادند و در تازه‌ترین نمایش نارضایتی از سلطنت، سرود ملی خواندند.

زمانی که ما‌ها وارد مراسم افتتاح خط آهن در غرب شهر شد، مورد استقبال گرمی قرار گرفت. هزاران نفر از مردم با لباس زرد جمع شده و ضمن تکان دادن پرچم‌های ملی، زنده ‌باد پادشاه سر دادند.

کاخ سلطنتی از زمان آغاز اعتراضات، اظهارنظری نکرده، اما پادشاه دو هفته پیش گفت که معترضان هنوز عزیز هستند و تایلند سرزمین توافق است.

ما‌ها پشت تصویری از خودش و ملکه که توسط یکی از حامیان نگه داشته شده بود، نوشت: خوب فکر کنید، خوب انجام دهید، امیدوار باشید و تحمل کنید. در تایلندی بودن متحد باشید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 تامین خدمات برای مردم تعطیل نمی‌شود

د نوامبر 16 , 2020
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در اعمال محدودیت قصد مزاحمت برای کسی و تعطیلی کسب و کارها را نداریم، گفت: در هر شرایطی تامین خدمات برای مردم تعطیل نمی‌شود. سعید نمکی روز دوشنبه در نشست مشترک ویدئو کنفرانسی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000