ورود ۸ ملوان ایرانی آزادشده از تانزانیا به چابهار

سیاسی/ سیاست خارجی 5fb22e6612d2a_2020-11-16_11-16 هشت ملوان ایرانی ساکن جنوب سیستان و بلوچستان پس از چهار سال تلاش و رایزنی در دارالسلام تانزانیا، هفته گذشته آزاد و پس از بازگشت به ایران امروز دوشنبه ۲۶ آبان وارد شهرستان چابهار شدند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار در این باره گفت: این ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان حدود چهارسال پیش توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شده بودند که بعد از این موضوع و با پیگیری‌های بعمل آمده توسط وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزادچابهار آزاد شدند.

حمیدرضا طوسی گفت: طی چهار سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسام تلاش‌های زیادی را برای آزادی زندانیان بعمل آورد و در این راستا دیدارها و ملاقات‌های بسیاری با رییس جمهوری، ریس دیوان عالی کشور و دیگر مقامات قضایی تانزانیا توسط سفیر کشورمان انجام شد. با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود ۲۲ صیاد زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم پیگری‌های بعمل آمده موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

وی اظهار کرد: صیادان باید توجه داشته باشند رفتارهای مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌های ساحلی کشورها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بوجود خواهند آورد و لازم است در این زمینه آموزش‌هایی توسط دستگاه‌های ذیربط به آنان داده شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نامه فدراسیون گلف به صداوسیما

د نوامبر 16 , 2020
فدراسیون گلف درخصوص مسابقات هشتم آبان ماه نامه‌ای به صداوسیما ارسال کرد. مسابقات آزاد یک روزه گلف کشوری، 8 آبان ماه در زمین گلف مجموعه انقلاب با حضور 50 بازیکن از سراسر کشور درحالی برگزار شد که برای نخستین بار، این مسابقات از شبکه ورزش پخش مستقیم شد. به همین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000