واکسن شرکت «فایزر» چه زمانی آماده استفاده می شود؟

5fb00d3ab6311_2020-11-14_20-30

دو شرکت فایزر آمریکا و بیون تک آلمان اخیرا داده های بسیار مثبتی درباره واکسن ضد کرونای جدید خود ارائه و تاکید کرده اند که آزمایش های بالینی، اثربخشی بالای این واکسن در پیشگیری از ابتلا به این ویروس را نشان داده است.

این موضوع بویژه پس از آنکه اعلام شد که آغاز واکسیناسیون عمومی با این واکسن باعث بازگشت تدریجی به زندگی عادی می شود، سوالاتی را درباره موعد احتمالی آماده شدن این واکسن مطرح کرده است.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، مقامات و کارشناسان بهداشتی می گویند: واکسن شرکت فایزر و بیون تک به احتمال زیاد تا نیمه دوم دسامبر آتی آمده نخواهد بود.

این واکسن که در مدت زمانی بی سابقه تولید شده است، به چنین مدتی نیاز دارد زیرا باید از مهمترین نهادهای بهداشتی و علمی آمریکا مجوز بگیرد.

با این حال کاشناسان می گویند که این واکسن حداقل تا نیمه دوم دسامبر آتی مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب نخواهد کرد به این معنا که این موضوع لزوم گذشت چندین هفته را ایجاب می کند.

«لاری کوری» استاد دانشگاه واشنگتن و عضو برجسته آزمایش های بالینی این واکسن گفته است:ده روز طول خواهد کشید تا سازمان غذا و داروی آمریکا داده های مربوط به آزمایش های بالینی واکسن را بررسی کند.

این دانشمند آمریکایی افزود: این سازمان همچنین منتظر استانداردهای تولید این واکسن به منظور مطابقت آن با مشخصات تولید مطلوب خواهد ماند.

وی در ادامه آورد: من مطمئن نیستم که این کار چقدر طول می کشد اما ممکن است دو هفته به طول انجامد و این منطقی است.

از سوی دیگر سازمان غذا و داروی آمریکا متعهد شده است که از کمیته مشورتی ویژه واکسن ها و تولیدات بیولوژیکی مرتبط در آمریکا معروف به «VRBPAC» کمک بگیرد.

«پل آویت» عضو کمیته مذکور نیز پیش بینی می کند که احتمالا این واکسن در دسامبر آینده آماده باشد.

اما با این حال تعیین تاریخ آماده شدن واکسن شرکت فایزر و بیون تک کار آسانی نیست زیرا چندین شرکت کار تولید واکسن را پیش از دستیابی به مجوز آغاز کرده اند خصوصا که به نظر می رسد این تاییدیه درباره استفاده از واکسن تقریبا تضمین شده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مسکن ایران را چه به انتخابات آمریکا!؟

ش نوامبر 14 , 2020
مشاهدات عینی و پرس وجو از مشاوران املاک نشان می‌دهد که در بازار مسکن هیچ اتفاقی از نظر قیمت رخ نداده است؛ اگر‌چه که میزان معاملات کاهش یافته باشد. چالشی که حسب واقعیت‌های عدم تولید مسکن کافی و بهبود روند تنظیم بازار عرضه و تقاضا افقی تلخ و تاریک اما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000