پول واکسن آنفلوآنزا را به ترکیه دادیم اما به خاطر تحریم نیامد

سیاسی/ مجلس 5faf8c32b0308_5faf8c32b030b دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه واکسن آنفلوانزا به ترکیه دادیم، ولی به دلیل تحریم بخش کوچکی از واکسن‌هایی که تعهد داده بودند وارد کشور شد.

فاطمه محمدبیگی در مورد سرنوشت سهمیه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 60 سال اظهار داشت: به دلیل تحریم برای تهیه واکسن 5 هزار میلیارد تومان را به کشور ترکیه به عنوان کشور ثالث دادیم که باز متاسفانه به دلیل تحریم آن میزان واکسنی که لازم بود به ما داده شود، داده نشد و ترکیه فقط قسمت کوچکی از آن میزانی که تعهد داده بود را به ما داد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از واکسن‌های موجود در کشور اضافه کرد: به خاطر تعداد خیلی‌کمی واکسن آنفلوانزا داریم که فقط برای تامین نیاز گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، زنان بازدار، کارکنان حوزه سلامت و افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند، کفایت می‌کند.
محمدبیگی با بیان اینکه در حال تهیه واکسن آنفلوانزا از طرق دیگر هستیم، ادامه داد: در همین راستا کمیسیون بهداشت مجلس مرتب در حال رایزنی با نهادهای مختلف برای تامین واکسن آنفلوانزا است. همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به دشت در حال پیگیری هستند تا بتوانند نیاز کشور به واکسن آنفلوانزا را تامین کنند.
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت سهیمه‌بندی دقیق واکسن‌های موجود آنفلوانزا گفت: توصیه کمیسیون بهداشت مجلس‌ این است که فقط گروه‌های حساس و در معرض خطر برای تزریق واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
محمدبیگی با ذکر اینکه واکسن آنفلوانزا فقط به افراد ذکر شده در دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق خواهد شد، افزود: همچنین مراکز درمانی ما باید بعد از اینکه افراد تحت ویزیت قرار گرفتند و نیاز آنها به واکسن آنفلوانزا قطعی تشخیص داده شد، واکسن آنفلوانزا را به افراد تزریق کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اشاره سریال «خانه امن» به تروریستی که اخیراً شکار شد!/ ویدئو

ش نوامبر 14 , 2020
در قسمت اخیر سریال «خانه امن» نام «حبیب» تروریست معروف و سرکرده تروریست‌های تجزیه‌طلب در حمله خونین تروریستی به رژه اهواز برده شد؛ او چند روز پیش توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000