«با من بخوان»، نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن شد

5fa968f2224ae_5fa968f2224b1 برنامه «با من بخوان» که برای ترویج کتاب‌خوانی در مناطق محروم کشور اجرا می‌شود، برای پنجمین سال پیاپی، نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن شد.

فهرست نامزدهای تاییدشده برای دریافت جایزه جهانی یادبود «آسترید لیندگرن ۲۰۲۱»، در نمایشگاه مجازی فرانکفورت اعلام شد؛ در این فهرست، نام ۲۶۳ نویسنده، تصویرگر، قصه‌گو و نهادهای ترویج‌گر از ۶۹ کشور و پنج قاره به چشم می‌خورد که برنامه «با من بخوان» یکی از این نامزدهاست.

این برنامه از سوی دو شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در فلاندرز (بلژیک) و سوئیس و انجمن بین‌المللی سوادآموزی (ILA) برای جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۱» (آلما) نامزد شده است.

این برای پنجمین‌بار است که برنامه «با من بخوان» از سوی نهادهای بین‌المللی نامزد دریافت این جایزه می‌شود. تاکنون «با من بخوان»، توانسته است جایزه معتبر ایبی – آساهی سال ۲۰۱۶ را به دست آورد. همچنین در سال ۲۰۲۰، همکار کوشنده این برنامه، ماریت تورنکویست از هلند توانست جایزه آی رید (IRead) را برای مشارکت خلاق در اجرای پروژه‌های «با من بخوان» به دست بیاورد که بار دیگر نام این برنامه را در سطح جهانی مطرح کرد.

«با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی برای همه کودکان به‌ویژه کودکان محروم و در بحران است. این برنامه زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اجرا می‌شود.

در برنامه «با من بخوان»، ترویج ادبیات کودکان از یک‌سو و از سوی دیگر هدف‌گذاری روی سواد شکوفایی و سواد پایه است. در این برنامه به کودکان در مناطق محروم سواد شکوفایی و سواد پایه از راه ادبیات کودکان آموزش داده می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور

س نوامبر 10 , 2020
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به شیوه محله و خانواده محور، از استان کرمانشاه آغاز می شود. به گزارش خبرنگار مهر، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا و مدیریت و کنترل اپیدمی کوید ۱۹، به شیوه محله و خانواده محور، از استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000