یک بالگرد روسی بر فراز ارمنستان سرنگون شد/ جمهوری آذربایجان عذرخواهی کرد

سیاسی/ بین الملل 5fa9828853b8e_5fa9828853b91 یک منبع امنیتی روسی به اسپوتنیک گفت که یک بالگرد روسی بر فراز ارمنستان سرنگون شده است.

برخی منابع خبری مدعی شدند که جمهوری آذربایجان اقدام به سرنگون کردن این بالگرد روسی کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز سرنگون شدن بالگرد این کشور در ارمنستان را تایید و اعلام کرد که این بالگرد با آتش ضد هوایی سرنگون شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، با سقوط این بالگرد دو سرنشین آن کشته و یک سرنشین آن مجروح شده است.

جمهوری آذربایجان با اعتراف به سرنگون کردن بالگرد روسی بر فراز ارمنستان،‌ از مسکو بابت این حادثه عذرخواهی کرد. جمهوری آذربایجان گفته شلیک به سمت بالگرد تهاجمی میل‌-۲۴ روسیه تصادفی صورت گرفته است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان رسما خطاب به مردم کشورش اعلام کرد، ارتش این کشور توانست شهر شوشا را از کنترل نیروهای ارمنستانی خارج و آزاد کند.

دقایقی بعد از انتشار بیانیه باکو درباره شوشا، وزارت دفاع ارمنستان خبر تسلط جمهوری آذربایجان بر این شهر را رد و اعلام کرد، درگیری‌ها در شوشا در جریان است و ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان با استناد به قطعنامه‌های بین‌المللی اعلام کرده که درصدد احیای حاکمیت خود بر قره باغ کوهستانی است؛ منطقه‌ای که کنترل آن در دست نیروهای تحت حمایت ارمنستان قرار دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ، وزیر دفاع را اخراج کرد/ کریستوفر میلر جایگزین شد

د نوامبر 9 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر از برکناری وزیر دفاع این کشور خبر داد. ‌«دونالد ترامپ» در پیامی در توییتر با اشاره به برکناری اسپر، گفت که «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم وظایف وی را بر عهده خواهد گرفت. به گزارش فارس، مارک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000