رکوردهای شکسته شده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست؟

سیاسی/ بین الملل 5fa77a1264871_2020-11-08_08-24 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که جو بایدن در آن پیروز گشت، رکوردهایی همچون سن رئیس جمهور، جنسیت معاون رئیس جمهور و تعداد آراء کسب شده و … شکسته شده است.

در این انتخابات، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا اولین رئیس جمهور در آمریکا گشت که از ۲۸ سال قبل، دوره دوم ریاست جمهوری را تجربه نمی‌کند.

پیش از ترامپ، جورج بورش پدر در مقابل بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲ نتوانسته بود به دور دوم راه یابد.

بایدن همچنین با پیروزی‌اش مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا شده است. پیش از بایدن؛ رونالد ریگان این عنوان را داشت و او در حالی که در سال ۱۹۸۹ کاخ سفید را ترک می‌کرد، ۷۷ سال و ۳۴۹ روز داشت.

زمانی که چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا (بایدن) در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ ادای سوگند می‌کند، ۷۸ سال و ۶۱ روز سن خواهد داشت.

بایدن همچنین رکودی را که ترامپ تا به الان حفظ کرده بود، می‌شکند، به این دلیل که ترامپ تا به الان لقب مسن ترین رئیس جمهوری که دوره نخست ریاست جمهوری را آغاز کرده بود، حفظ کرده بود.

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۶ زمانی این پست را برعهده گرفت که ۷۰ سال و ۲۲۰ روز سن داشت.

بایدن همچنین نامزد ریاست جمهوری است که بالاترین آراء را در یک انتخابات کسب کرده است، چراکه او تا صبح امروز بیش از ۷۴.۴ میلیون رأی به دست آورد. رکورد قبلی برای باراک اوباما بود که بایدن پست معاونت وی را برعهده داشت. در سال ۲۰۰۸ اوباما ۶۹.۴ میلیون رأی را از آن خود کرده بود.

کاملا هریس نیز که معاون جو بایدن است، اولین زنی خواهد بود که تصدی پست معاونت ریاست جمهوری را عهده دار شده است. وی همچنین اولین شخص رنگین پوست است که پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۳۱ درصد موارد ابتلا به کرونا در مهمانی‌های خانوادگی

ی نوامبر 8 , 2020
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: جمع‌های خانوادگی یکی از کانون‌های اصلی بیماری کووید-۱۹ اعلام شده است. علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تصمیم‌های جدید اتخاذ شده در زمینه مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: امروز تصمیم بسیار مهمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000