چرا کسی آمار پنج‌شنبه گذشته کرونا را ندید؟/ به تهران خون برسانید!

5fa6bbad30eaa_5fa6bbad30ead

هرچند که هفته‌هاست آمار روزانه کرونا حکایت از روزهای سیاه و سختی دارد اما امروز، ۱۷ آبان، باز هم برای رکوردهای روزانه و تلخ کرونا عدد جدیدی داشت.

به گفته سیما سادات لاری، از دیروز تا امروز ۱۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند.به گفته وی، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: ۵۵۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی اظهار داشت: تا کنون پنج میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

فوت حدود ۱۸ هزار تهرانی

علاوه بر آمار کشوری، آمار کرونا در پایتخت هم نگران‌کننده محسوب می‌شود. در همین رابطه رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت حدود ۱۸ هزار نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و ۳ هزار نفر وضعیت‌شان وخیم است.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره اظهار داشت: تهران به هیچ عنوان وضعیت مناسبی به لحاظ آمار کرونا ندارد و میزان مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری روند افزایشی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند و ۳ هزار نفر وضعیت بدحال دارند که نشان می‌دهد طی روزهای آینده با افزایش آمار مرگ و میر مواجه باشیم.رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: روز پنج‌شنبه گذشته ۱۷۳ مرگ ناشی از کرونا در سازمان بهشت‌زهرا (س) ثبت شد و وضعیت همچنان وخیم است از ابتدای شیوع کرونا تا پنج‌شنبه گذشته حدود ۱۸ هزار( ۱۷هزار و ۷۵۴) مرگ ناشی از کرونا در تهران به وقوع پیوسته که این موضوع فاجعه‌ای دردناک برای تهران محسوب می‌شود.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همه نگاه‌ها متوجه انتخابات آمریکا ست. طبیعی هم هست اما امیدوارم رئیس جمهور محترم و دولتمردان، فرصت کرده باشند به آمار پنجشنبه درگذشتگان کرونا در تهران نیم نگاهی بیندازند؛ شاید قانع شدند تهران باید تعطیل شود.از عدد و آمار حرفی نمی‌زنم. دوستان حتماً بهتر از ما اطلاع دارند.

هشدار! کاهش اهدای خون در تهران

مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز نسبت به کاهش اهدای خون در تهران هشدار داد و گفت: اهدای خون در استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به ایام عادی ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته و از مردم می‌خواهیم ما را یاری کنند.

محمدرضا مهدی زاده افزود: در شرایط عادی در تهران روزانه ۱۲۰۰ واحد خون اهدا و بین ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستانی توزیع می شود، این در حالیست که اکنون ۸۰۰ واحد خون در تهران اهدا می شود و همچنان شاهد افت مراجعه کنندگان هستیم.

او افزود: از اهدا کنندگان خون در همه گروه های خون بخصوص گروه های منفی و گروه o مثبت و اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) می خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند. مهدی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در تهران اعلام شده که ادارات تا پایان آبان ماه با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال باشند، چنین عواملی می توانند همچنان بر افت مراجعه کنندگان برای اهدا خون تاثیر داشته باشد زیرا کمتر خارج شدن مردم از خانه همیشه ما را با کاهش آمار اهدا کنندگان خون نیز مواجه می کند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: در حال حاضر بر ذخایر خون نیز تاثیر گذاشته و گرچه به وضعیت بحرانی نرسیده ایم، اما با کاهش مواجه هستیم و اکنون میزان ذخیره خون در تهران بین ۵ و نیم تا ۶ روز است، اما همچنان نگران تامین خون برای آینده هستیم.

مشاغل غیرضروری از ۲۰ آبان تعطیل می‌شوند

یکی از مهم‌ترین خبرهای کرونایی امروز هم به سخنان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر می‌گردد که گفت: .بر این اساس مقرر شد از ۲۰ آبان به مدت یک ماه (تا ۲۰ آذر) از ساعت ۱۸ محدودیت اعمال شود و همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری تعطیل می شوند. مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه ها، مراکز آتش نشانی، امداد و نجات، آمبولانس ها، خدمات سرویس های عمومی آب و برق و تلفن و سوپری ها و فروشگاههای زنجیره ای است و بقیه مشاغل تا صبح فردای هر روز تعطیل می‌شوند.

به گفته رئیسی یکی از بحثهای اصلی که از روز دوشنبه شروع می کنیم. محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم و خانواده ها در این مبارزه به عنوان کانون اصلی است. در این طرح بسیج محله ها و با همکاری خانواده ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می کنند، در واقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج همه خا نواده ها را هوشیار می کنیم. این طرح سه محور دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است و در این سه حیطه مردم به کمک می آیند و بسیج می شود تا با کمک مراکز بهداشتی و درمانی که قویترین مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه هستند بتوانیم این طرح بسیار موثر را اجرا کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تهران در محاصره گسل‌های فعال و خطرناک

ش نوامبر 7 , 2020
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در اطراف تهران گسل‌های فعال و خطرناکی قرار دارد. رضا کرمی محمدی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هشدار سریع زلزله، فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان در شهر تهران که پیش از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000