نامه کارگران به مجلس بی جواب ماند

5fa017bdd30ad_5fa017bdd30b0 رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه نامه ارسالی ما به مجلس برای حل مشکل کارگران از مهر ماه بی پاسخ مانده است گفت: مسئولین می‌دانند فاصله حقوق کارگر با خط فقر چقدر است؟

ناصر چمنی درباره مشکلات جامعه کارگران گفت: در مهر ماه نامه ای را برای حل مشکلات کارگران به مجلس ارسال کرده ایم، اما متأسفانه جوابی نگرفته ایم. به لطف دولت تدبیر شرایط زندگی کارگران به تلاش برای زنده ماندن رسیده است. امیدواریم مجلس اقدامی کند.

چمنی با بیان اینکه زندگی کارگران بسوز و بساز شده است گفت: گذراندن امورات زندگی با حقوق 3میلیون تومان با این میزان هزینه ها، چیزی شبیه شعبده بازی است، با توجه به اینکه هزینه های زندگی بسیار بالا است. زندگی کارگران به سختی می گذرد.

وی بیان کرد: در سالی که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، این کارگران هستند که سربازاران خط مقدم هستند و با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

چمنی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کشور قول داده بود که در نیمه دوم سال دستمزد بازنگری شود گفت: سازمان بازرسی وعده کرده بود که وزیرکار اعلام کرده است که دستمزد در نیمه دوم سال بهبود می یابد اما خبری از بهبود دستمزد نیست.

وی با بیان اینکه کارگران برای زنده ماندن تلاش می کنند اظهار داشت: برای کمک به معیشت کارگران دولت باید به میدان بیاید. دولت یک کارفرمای بزرگ است که در جلسات بررسی مزد و معیشت کارگران هیچ گونه سه جانبه گرایی دیده نمی شود. بلکه جلسات به صورت دوجانبه بین کارگر و دوضلع دیگر کارفرمایی برگزار می شود. به همین دلیل همواره دستمزد کارگران عقب ماندگی دارد.

رئیس کانون عالی انجمن های ‌صنفی کارگران بیان کرد:مسئولین فقط حرف می زنند و الزامی به کار کردن و انجام وظایف خود در قبال مردم ندارند. ما از سر ناچاری که صدای مشکلاتمان به گوش وزیر و وکیل نمی رسد نامه ای به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس زدیم اما باز هم خبری از حل مشکل نبود. مجلس هم جواب نامه ما را نداده است.

وی با بیان اینکه خطر فقر اعلامی حدود 10میلیون تومان است گفت: یک کارگر چهار نفره با مزایا و حقوق با دریافتی 3میلیون تومانی چه کاری می تواند کند؟کارگران به غیر از حسرت و اندوه و بیچارگی و از دست رفتن روحیه و اعتماد به مسئولین داشته باشند؟ مسئولین متوجه تفاوت خط فقر 7میلیونی و حقوق و مزایای یک کارگر می شوند که چطور باید یک خانواده را اداره کند؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نظریه جدید: افرادی که در ظروف مسی غذا می‌خورند کرونا نمی‌گیرند!

د نوامبر 2 , 2020
نظریه جدیدی در برنامه «سلام، صبح بخیر» مطرح شده مبنی بر اینکه افرادی که در ظروف مسی غذا می‌خورند کرونا نمی‌گیرند! badoorbin.com akhbarazad.com منبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000