درگذشت خبرنگار معروف بریتانیایی در خاورمیانه

5f9fd07f5bac0_5f9fd07f5bac2 «رابرت فیسک» روزنامه نگار معروف و کهنه کار بریتانیایی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستانی در شهر دوبلین درگذشت.

این نویسنده و روزنامه‌نگار از روز جمعه و پس از سکته در بیمارستان بستری شده بود و در نهایت نشریه ایندی پندنت که «رابرت فیسک» سال‌ها برای آنها فعالیت می‌کرد، خبر درگذشت او را تایید کرد.

«فیسک» که در سال ۲۰۰۵ از سوی نیویورک تایمز به عنوان معروف ترین خبرنگار بریتانیایی فعال در خارج معرفی شده بود، در طول سالها فعالیت خود در پوشش اخبار خاورمیانه موفق به کسب جوایز متعددی نیز شده بود که از جمله می‌توان به جایزه روزنامه نگاری اورول و همچنین چندین جایزه خبرنگار بین المللی و خارجی سال از جوایز مطبوعات بریتانیا اشاره کرد.

او در سال ۱۹۷۶ به بیروت رفت و کار خود را به عنوان خبرنگار خاورمیانه و با پوشش اخبار جنگ داخلی لبنان، انقلاب ایران، جنگ ایران و عراق و حمله اتحادیه جماهیر شوروی به افغانستان آغاز کرد.

«فیسک» در سال ۱۹۸۶ به نشریه ایندی پندنت پیوست و تا زمان مرگ به پوشش اخبار خاورمیانه از جمله رویدادهایی چون حمله صدام حسین به کویت و همچنین جنگ اخیر در سوریه ادامه داد.

او که به زبان عربی مسلط بود یکی از معدود خبرنگاران غربی بود که توانست سه بار با اسامه بن لادن رهبر القاعده مصاحبه کند. این روزنامه‌ نگار بریتانیایی برای انتقاد از سیاست های آمریکا نیز جهره ای جنجالی بود و پس از حملات ۱۱ سپتامبر با طرح پرسشی درباره انگیزه حمله کنندگان جنجال ساز شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گفت‌وگو با بازیگران سریال «همسران» در تلویزیون

د نوامبر 2 , 2020
بهروز بقایی و الهام پاوه‌نژاد بازیگران سریال «همسران» مهمان برنامه تلویزیونی «چهل‌تیکه» می‌شوند. بهروز بقایی و الهام پاوه‌نژاد روزهای چهارشنبه (۱۴ آبان‌ماه) و پنجشنبه (۱۵ آبان‌ماه) مهمان برنامه «چهل تیکه» می‌شوند. سریال «همسران» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در اویل دهه ۷۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000