پایان ضرب الاجل ۲ ماهه حماس به رژیم صهیونیستی

سیاسی/ بین الملل 5f9e5bbd242dc_5f9e5bbd242de ضرب الاجل دو ماهه حماس به رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق‌های اخیر در حالی به پایان رسیده که این رژیم طبق عادت، از پایبندی به تعهداتش سرباز می زند.

مهلتی که حماس به رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق‌های اخیر از طریق میانجیگری قطر داده بود، به پایان رسید. رژیم صهیونیستی در طول دو ماه به اجرای هیچ کدام از پروژه‌های استراتژیک به جز اجازه دادن به ورود کمک‌های مالی قطر به غزه پایبند نبود.

گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس خواهان پایان محاصره غزه هستند اما رژیم صهیونیستی تاکید دارد تا قبل از آزادی چهار سربازش که توسط گردان‌های القسام بازداشت شده‌اند، محاصره غزه را کاهش نمی‌دهد.

این اولین باری نیست که توافق‌هایی میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری سازمان ملل، قطر یا مصر امضا می‌شود. حماس و دیگر گروه‌ها در غزه بعد از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مارس ۲۰۱۸ به توافق‌هایی رسیدند اما رژیم صهیونیستی از اجرای آن خودداری می‌کند. فلسطینی‌ها معتقدند این رژیم به دنبال به دست آوردن زمان است.

اواخر ژوئیه اوضاع میدانی شاهد انفجار بود. گروه‌های مردمی بالن‌های آتش‌زا را به سمت اراضی اشغالی به پرواز درآوردند. در مقابل رژیم صهیونیستی پایگاه‌های نظامی و مناطقی را هدف قرار داد. همچنین حماس در پاسخ مناطقی از اراضی اشغالی را هدف قرار داد. در نهایت دو طرف اوت گذشته با میانجیگری قطر به توافق‌هایی دست یافتند.

عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به اجرای توافق‌ها موجب وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی شده است. خلیل الحیه، از رهبران حماس در سفر اخیر به قاهره تاکید کرد مهلت تعیین شده برای رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک می‌شود و ما اجازه ادامه محاصره را نمی‌دهیم.

حسام الدجنی، استاد علوم سیاسی دانشگاه الامه در غزه گفت: رژیم صهیونیستی از طریق تعلل در اجرای این پروژه‌ها به دنبال به دست آوردن وقت بیشتر است تا اجازه تحقق دستاوردها را به حماس ندهد.

وی بعید دانست که به دلیل شیوع کرونا اوضاع میدانی وخیم شود.

وی گفت که مقاومت احتمالا به اقدامات محدودی از جمله به پرواز درآوردن بالن‌های آتش‌زا دست بزند.

مصطفی الصواف، تحلیلگر سیاسی و نویسنده گفت که سیاست و استراتژی مقاومت این است که اگر رژیم صهیونیستی پایبند نیست این جنبش نیز پایبند نخواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توهین‌کنندگان به ادیان به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند

ی نوامبر 1 , 2020
سیاسی/ مجلس نمایندگان مجلس مقرر کردند: هرکس از طریق توهین به ادیان الهی یا مذاهب اسلامی موجب ایجاد تفرقه یا خشونت در جامعه شود، چنانچه مشمول حد نباشد به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود. نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز- یکشنبه- طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000