طرح سئوال از سلطانی‌فر کلید خورد/ قرض وزارت ورزش از شستا بازگردانده نشده است

سیاسی/ مجلس 5f90560eb6bde_2020-10-21_19-08 نماینده مردم اصفهان در مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر ورزش خبر داد و گفت: وزارت ورزش مبلغ دو میلیون یورویی که برای پرداخت مطالبات ویلموتس اخذ کرده را هنوز به شستا بازنگردانده است.

عباس مقتدایی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است. در همین خصوص ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و غیره داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی اضافه کرد: برخی گزارش‌ها حاکی از این است که سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال، مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

وی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه مندی بازنشستگان و کارگران شد و این اعتراض مطرح شد که چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است.

مقتدایی اظهار کرد: این گلایه‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حال هفت ماه از سال 1399 گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است. به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد. به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، وی را به مجلس فراخواندهایم و آقای سلطانی‌فر باید پاسخ خود را برای تاخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان ارائه کنند.

وی افزود: مجلس در راستای احقاق حقوق مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی گذاریم حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف نداریم.

شکایت شستا از فدراسیون فوتبال تقدیم دادگاه شده است

مقتدایی خاطر نشان کرد: دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتیکه در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران عزیز ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

وی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود. قطعا در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همین تأخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر نرخ قبل را تهیه و پرداخت کند، درحالیکه اگر در زمان مقرر این کار را انجام می داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

مقتدایی اضافه کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و به زودی در دستور کار قرار می گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتمال زندگی انسان در یک دنیای شبیه‌سازی شده، مثل "ماتریکس"، چه قدر است؟

چ اکتبر 21 , 2020
پژوهشگران به تازگی ادعا کرده‌اند که احتمال اینکه انسان در حال زندگی در یک دنیای شبیه‌سازی‌شده باشد ۵۰ درصد است. دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده می‌گویند هیچ بعید نیست که واقعیت زندگی بشر یک شبیه‌سازی کامپیوتری توسط تمدنی به‌شدت پیشرفته باشد… هرچند این ادعا به فیلم «ماتریکس»… به نظر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000