از حجاب گرفته تا نفوذ مفسدان اقتصادی در سریال «آقازاده»/ عنقا به حواشی واکنش نشان داد

5f889191a5112_5f889191a5113 حامد عنقا در گفت‌وگویی، از حواشی و متن سریال «آقازاده» گفت که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال نمایش است.

حامد عنقا، نویسنده و تهیه‌کننده «آقازاده»، درباره برخی از مواردی که در رابطه با این سریال در رسانه‌ها و فضای مجازی، بحث و جدل و حاشیه درست کرده است، واکنش نشان داد.

او از موضوع حجاب و نشانه‌های مذهبی در این سریال گرفته تا بحث فساد در نهادهای حکومتی گفت که در سریال «آقازاده» به صورت پُر رنگ به نمایش درآمده است. فرازهایی از گفت‌وگوی حامد عنقا با روزنامه فرهیختگان را که کانال تلگرامی صبا گزینش کرده است، بخوانید:

– قبل از این که سریال را کلید بزنیم فرد بزرگی با چهل سال سابقه و اشراف قضایی و اجرایی در نظام گفت با خدا معامله کنید، برای اینکه اتفاقات عجیب و غریبی برایتان می افتد و ناخودآگاه دست در لانه زنبور می کنید و نمی فهمید دوست و دشمن‌تان چه کسی خواهد بود. متاسفانه تا حالا بیشتر پیش‌بینی آن بزرگوار محقق شد (با خنده)

– ما در آقازاده اول درباره جریان فساد اقتصادی حرف می‌زنیم، دوم درباره یک جریان جدی درون نظام که به مقابله با این جریان فاسد می‌پردازد و مقابل جریان فاسدی که پشتوانه قدرت، رانت اطلاعات و رانت ارتباطات دارد، می‌ایستد.

– حرف اصلی‌مان در «آقازاده» این است که تا حدی به مردم نشان دهم رانت ارتباطات، رانت قدرت و رانت اطلاعات چه بلایی می‌تواند سرمان بیاورد.

– در بحث حجاب، یکی از شاخص‌هایمان فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا بود؛ برای این‌که همه انتساب ایشان را به نظام می‌دانند و از علاقه آقا نسبت به حاتمی‌کیا هم آگاه هستند.

– قرار بر این شد برای شخصیت مانلی از تکنیک موی مصنوعی استفاده کنیم که هم حدود حجاب را رعایت کرده باشیم و هم بتوانیم حرف‌مان را بزنیم. در قسمت‌های اول عکسش را گرفتند و گفتند اینکه موهایش بیرون است، اینکه تولید سازمان اوج و فلان است و …

– همراهی و مشارکت ما با سازمان اوج یک مشارکت فکری درباره این موضوع بود و اینکه مخاطب حرف‌هایمان را فقط یک قشر خاص قرار ندهیم. این کار هزینه و لوازمی دارد. بخشی از هزینه‌اش هم همین حمله‌ها و حرف‌هایی است که می‌شنویم.

– هیچ مفسد اقتصادی وجود ندارد مگر این که دو بال داشته باشد؛ بال قضایی و بال دولتی. هر پرونده‌ای را که نگاه می‌کنید می‌بینید یک پشتوانه دولتی دارد.

– وقتی تلویزیون گزارش دادگاهی در قوه قضاییه را با جزئیات پرونده و فساد اقتصادی آن بررسی می‌کند، یعنی اگر این فساد سیستماتیک بود هیچ وقت نباید گزارش این دادگاه را در تلویزیون می‌دیدیم.

– «آقازاده» اولین سریال شبکه نمایش خانگی است که اینقدر با تاکید المان‌های مذهبی را نشان می‌دهد، از تدین و نماز و حلال و حرام و حجاب و ارزش‌های خانوادگی و زیارت و توبه در بالاترین سطح تا جایی که تیتراژش در یک قسمت اذان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی است.

– مفسد اقتصادی ما در آقازاده همزمان دو بازپرس و ضابط را آلوده می‌کند. همه تنش ما در قصه از اینجا شروع می‌شود که آن بازپرس آلوده می‌شود اما ضابط جان و مال و آبرو و خانواده و همه چیز خود را از دست می‌دهد اما در نهایت آلوده نمی‌شود.

– در شبکه‌های اجتماعی خبری می‌خواندم که یک نفر را به خاطر دزدیدن یک بسته پوشک گرفته‌اند! ما داریم با پدیده ژان‌والژان‌سازی روبه‌رو می‌شویم و از طرف دیگر در خیابان‌های مان بنز و پورشه و ماشین‌های چند میلیارد تومانی رژه می‌روند.

– وقتی نظام توزیع ثروت عادلانه نباشد، این مساله برای طبقه فرودست به خشم اجتماعی تبدیل می‌شود. خشم اجتماعی اش را لزوما نمی‌آید کف خیابان نشان بدهد، بلکه خشم اجتماعی‌اش کیف‌زنی در خیابان است. یعنی امنیت اخلاقی-اجتماعی به خطر می‌افتد.

– وقتی مخاطب می‌بیند یک سریال در نظام جمهوری اسلامی ایران که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی دولت پروانه می‌گیرد و نهادهای نظارتی اعم از ضابطین و قوه قضاییه هم بر آن نظارت می‌کنند، چنین موضوعاتی را مطرح می‌کند ناخودآگاه ضریب اطمینانش بالاتر می‌رود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

در واریزی‌های جدید سهام عدالت، مردم منتظر واریز چقدر باشند؟

پ اکتبر 15 , 2020
چند روزی می‌شود که واریزی‌های جدید سهام عدالت آغاز شده است. کسانی که سهام عدالت خود را فروخته‌اند در نهایت چقدر بابت این فروش دریافت خواهند کرد؟ در جریان معاملات این هفته بازار سهام، ارزش سهام عدالت برگه‌های ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۴/۹ میلیون تومان رسید. بدین ترتیب ارزش ۳۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000