جادویی برای دموکرات‌ها وجود دارد؟

سیاسی/ بین الملل 5f872ecd7b9a5_2020-10-14_20-31 دموکرات‌ها نامزد معرفی‌شده از سوی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی را در مورد مسائلی همچون سیستم بهداشت و درمان، قانون انتخابات و حق سقط جنین تحت فشار قرار دادند، اما به موفقیت چندانی دست نیافتند.

در دومین جلسه بررسی صلاحیت قاضی ایمی کانی برت در مقابل کمیته قضایی سنا، دموکرات‌ها نامزد معرفی‌شده از سوی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی را در مورد مسائلی همچون سیستم بهداشت و درمان، قانون انتخابات و حق سقط جنین تحت فشار قرار دادند، اما به موفقیت چندانی دست نیافتند.

جلسه بررسی صلاحیت قاضی ایمی کانی برت

ایمی برت

به گزارش گاردین سومین نامزد دونالد ترامپ برای بالاترین دادگاه آمریکا از پاسخ دادن به این سوالات طفره رفت: آیا ممکن است قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) معروف به اوباماکر را به چالش بکشد؟ آیا او خود را از هرگونه دادخواست در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری کنار خواهد کشید یا خیر؟ و اینکه آیا او به لغو حکم دادگاه ۱۹۷۳ Roe Wade که سقط جنین را قانونی اعلام کرد رأی خواهد داد؟

دموکرات‌ها در سخنرانی‌های طولانی اظهار داشتند که نامزدی برت در واقع تلاش برای لغو این حکم و ACA محسوب می‌شود.

«من فقط اینجا هستم تا قانون را اعمال کنم و به قانون احترام بگذارم»

کامالا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا که به صورت مجازی در این جلسه شرکت کرده بود اعلام کرد که مواضع برت در قبال موضوعات کلیدی کاملاً روشن است. هریس در اواخر جلسه گفت: «پیشنهاد می‌کنم وانمود نکنیم که نمی‌دانیم این نامزد در مورد حق انتخاب زنان برای تصمیم‌گیری در مورد مراقبت‌های بهداشتی خود چه نگرشی دارد.»

در پاسخ به سناتور دلاور، کریس کوونز، برت گفت: «من ماموریت ندارم که قانون خدمات درمانی به‌صرفه را از بین ببرم. من فقط اینجا هستم تا قانون را اعمال کنم و به قانون احترام بگذارم.»

سناتورهای دموکرات برت را تحت فشار قرار دادند که آیا او خود را از یک پرونده احتمالی در مورد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ کنار می‌کشد یا نه.

ریچارد بلومانتال سناتور ایالت کنتیکت از امتناع برت از تعهد به جایگاهش ابراز «ناامیدی» کرد. او در ادامه گفت: «اگر نتیجه این انتخابات به جای رأی‌دهندگان آمریکایی توسط دادگاه مشخص شود، این به منزله خنجری در قلب دادگاه عالی و دموکراسی ما خواهد بود.»

برت در پاسخ گفت که او در این زمینه کارشناس نیست. او با اشاره به اظهارات قاضی النا کاگان و قاضی روث بدر گینزبرگ اعلام کرد که خارج از بررسی یک پرونده خاص در جایگاه اظهارنظر نیست.

او بارها این احتمال را که عقاید سیاسی‌اش موجب جهت‌گیری در قضاوتش خواهد بود تکذیب کرد.

ایمی برت

کامالا هریس از برت پرسید، آیا شنیده است که ترامپ وعده داده قاضی‌ای را به دادگاه عالی خواهد فرستاد که قوانین Roe v Wade و ACA را لغو می‌کند؟

برت پاسخ داد: «به یاد نمی‌آورم که این اظهارنظر را دیده یا شنیده باشم.»

هریس همچنین به این موضوع اشاره کرد که ترامپ هفت ماه پس از آنکه برت مقاله‌ای در انتقاد از رأی دادرسی جان رابرتز در مورد حمایت از ACA نوشته، او را به عنوان قاضی دادگاه عالی معرفی کرده است و این موضوع نشان می‌دهد ترامپ برای لغو قانون مراقبت‌های بهداشتی، برت را برای این جایگاه انتخاب کرده است.

ایمی برت یک کاتولیک متدین است که اظهارات و وابستگی‌هایش مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. ترامپ نیز پیش از این گفته بود که مقابله با قانون Roe v Wade با حضور برت در دادگاه عالی ممکن است.

ایمی برت در پاسخ به تبلیغ روزنامه‌ای که او در انتقاد از قانون مذکور امضا کرده و اولین بار از سوی روزنامه گاردین منتشر شد نیز گفت، این موضوع را به خاطر نمی‌آورد و تاکید کرد چیزی برای پنهان کردن ندارد.

در کنفرانس خبری مجازی صبح سه‌شنبه نمایندگان دموکرات سنا نسبت به احتمال متوقف کردن برت مردد بودند.

ریچارد بلومنتال سناتور کنتیکت در این باره گفت: «واقعیت این است که این نامزد بسیار افراطی است. من فکر می‌کنم ما امروز و فردا نشان خواهیم داد که چه چیزی در معرض خطر است و این نامزد چقدر افراطی و متمایل به جناح راست است.»

اما او اذعان کرد که دموکرات‌ها هیچ وسیله «جادویی»‌ای برای جلوگیری از انتخاب برت ندارند. آنها از هر ابزاری که در اختیار دارند استفاده می‌کنند اما «سیاست در اینجا دشوار است».

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

استرداد مدیر عامل سابق بانک سرمایه به کشور

چ اکتبر 14 , 2020
در راستای ماموریت ابلاغی رییس قوه قضاییه و برای اولین بار یک مجرم بزرگ اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده شد. 19 خرداد سال جاری در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه، آیت‌الله رییسی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و رسیدگی به پرونده‎های اقتصادی، یکی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000