تل‌آویو آماده چشم‌پوشی‌ها درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

سیاسی/ بین الملل 5f85dbc7c0373_5f85dbc7c0375 تحلیل‌گر امور سیاسی در سایت "والاه" می‌گوید: صحبت از تحول سیاسی چشمگیر است و برای اولین بار در طول ۳۰ سال گذشته مذاکراتی مستقیم بین دیپلمات‌ها و کارشناسان اسرائیلی و لبنان بر سر موضوع سیاسی مدنی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبر فوری، المیادین به نقل از سایت والاه به نقل از مسؤولان عالی‌رتبه وزارت انرژی رژیم صهیونیستی می‌آورد، توافق با لبنان ظرف چند هفته یا چند ماه حاصل خواهد شد.

این در حالی است که مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای آبی تحت نظارت سازمان ملل فردا، چهارشنبه شروع می‌شود.

این سایت به اظهارات مسؤولان رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند که می‌گویند، نمایندگان لبنان در مذاکرات با اسرائیل بر سر مرزهای دریایی به موضعی مثبت و پرگماتیک دست خواهند یافت که می‌تواند به سرعت پیش برود و ظرف چند هفته یا چند ماه توافقی حاصل شود.

باراک رافید، تحلیل‌گر امور سیاسی والاه گفت: صحبت از تحول سیاسی دراماتیک و چشمگیر است و برای اولین بار در طول ۳۰ سال گذشته مذاکراتی مستقیم بین دیپلمات‌ها و کارشناسان اسرائیلی و لبنان بر سر موضوع سیاسی مدنی انجام می‌گیرد.

در حالی‌که معتقد است قرار نیست مذاکرات طولانی و پیچیده باشند، تحلیل‌گر اسرائیلی می‌افزاید، رژیم صهیونیستی آماده چشم‌پوشی‌هایی است که به لبنان بخش اعظمی از منطقه مورد مناقشه را می‌دهد تا به توافق برسند و اجازه حفاری و اکتشاف گاز داده شود.

رافید اظهار کرد: اختلاف اسرائیل و لبنان مربوط به مساله این‌که کجا آب‌های منطقه‌ای دو طرف وجود دارد، نیست بلکه اختلاف بر سر مساله آب‌های اقتصادی موسوم به منطقه صرفا اقتصادی است.

او ادامه داد، صحبت درباره منطقه‌ای است که اسرائیل حق استفاده از منابع طبیعی را برای حفاری گاز و نفت و استخراج انرژی و دیگر منابع دارد.

تحلیل‌گر سیاسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل و لبنان در وضعیت خصومت هستند و هرگز روی تقسیم آب‌های اقتصادی توافق نکرده‌اند، مضافا این‌که در طول سالیان گذشته این مساله مورد توجه هیچ یک نبوده است اما در کمتر از یک دهه که اکتشاف چاه‌های گاز طبیعی در خاورمیانه شروع شد اسرائیل و لبنان دریافتند که انرژی اقتصادی عظیمی در این چاه‌های گاز نهفته است.

رافید اشاره کرد: لبنان و اسرائیل خواهان تملک میادین گاز به خصوص میادین گاز موسوم به بلوک ۹ هستند و براساس برآوردها در این منطقه ذخایر گاز طبیعی به ارزش میلیاردها دلار نهفته است و به دلیل این اختلاف، تنش امنیتی رخ داده که شرکت‌های انرژی بین‌المللی را واداشته عملیات حفاری گاز طبیعی در این منطقه را انجام ندهند.

همچنین به گفته ایهود یعری، تحلیل‌گر امور عربی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این رژیم باید مساله مذاکرات را به راحتی انجام دهد و پیش ببرد به این ترتیب که بدون اظهارنظرات، کنفرانس‌های خبری و مصاحبه‌ها و اگر تل‌آویو موفق به رعایت این مساله شود مساله بدون مناقشات علنی سیاستمداران انجام می‌گیرد کل آنچه آن می‌خواهد توافقی است که سکوهای گاز را افزایش دهد و از طرف دیگر اشاره به لبنانی‌هاست که می‌توان با آنها به توافق رسید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تمام ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد/ ۱۸ میلیارد دلار هنوز برنگشته

س اکتبر 13 , 2020
مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش دولت بر این است که تمام ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد که در این رابطه بانک مرکزی پیگیری لازم را دارد. کاظم پالیزدار اظهار داشت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000