درخواست غرامت یک میلیون دلاری قربانی سیاه‌پوست خشونت پلیس آمریکا

سیاسی/ بین الملل 5f85797d21bfb_5f85797d21c08 یک مرد سیاه‌پوست که با طناب توسط دو مأمور سفیدپوست سوار بر اسب گردانده شده بود، از یک شهر جنوب شرقی تگزاس و اداره پلیس آن درخواست یک میلیون دلار غرامت کرده و گفته که در جریان دستگیری خود متحمل تمسخر و ترس شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، بنا بر گزارش رسانه‌ها با ارجاع به اسناد دادگاه، دادخواستی که هفته گذشته از سوی "دونالد نیلی" ۴۴ ساله، در دادگاه ناحیه‌ای شهرستان "گالوستون" تگزاس تشکیل شده، آمده است که رفتار این مأموران "شدید و خشن" بوده که هم باعث جریحه‌دار شدن نیلی و هم پریشانی عاطفی او شده است.

تصاویر برخورد اوت ۲۰۱۹، نیلی را نشان می‌دهد که از طریق طناب وصل به دستبند، توسط مأموران کشیده می‌شود؛ تصویری که یادآور تصاویر بردگان در زنجیر است.

نیلی که در آن زمان بی‌خانمان بود، در زمان دستگیری بابت آنچه "عبور غیر قانونی از یک ملک شخصی" خوانده شد که بعدا در دادگاه رد شد، تا رسیدن به پاسگاه گردانده شد. در ویدئوهای گرفته شده دوربین بدنی مأموران، دو مرتبه صدای یک مأمور شنیده می‌شود که می‌گوید گرداندن نیلی با طناب در خیابان‌های شهر "بد" به نظر خواهد رسید.

دادخواست نیلی، شهرستان گالوستون و اداره پلیس را به سهل‌انگاری متهم و بیان کرد که مأموران باید می‌دانستند که گردانده شدن با طناب "مانند یک برده" برای نیلی آزاردهنده خواهد بود. در این دادخواست آمده، "نیلی احساس می‌کرد به نمایش گذاشته شده، مانند بردگان که زمانی به نمایش گذاشته می‌شدند."

ورنون هیل، رئیس پلیس گالوستون همان زمان در بیانیه‌ای شیوه گرداندن با طناب را "یک تکنیک آموزشی و بهترین روش در برخی سناریوها" دانست. با این وجود، وی گفت که باور دارد مأمورانش "قضاوت ضعیفی نشان داده‌اند" و افزود که اداره پلیس گالوستون، سیاست خود را تغییر داده تا از به کار بردن این تکنیک جلوگیری به عمل آورد.

تحقیقات مقام‌های تگزاس تعیین کرد که مأموران قانون را نقض نکرده‌اند. با این حال دادخواست او همچنین مدعی آزار خصمانه در ارتباط با این اتهامی است که در دادگاه رد شد. مقامات گالوستون از اظهارنظر درباره این دادخواست در نزد رسانه‌ها خودداری کرده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تکذیب نامه قابل تأمل همسر اول محمدرضا شجریان

س اکتبر 13 , 2020
با توجه به انتشار نامه ای منتسب به همسر اول استاد شجریان بر آن شدیم که اصل موضوع را واکاوی کنیم. نامه مذکور چندین سال قبل و از طرف شخصی بنام شهرناز جمشیدی نوشته و منتشر شده بود. پاسخ شایعه ۱- پس از انتشار خبرهای مرتبط با اطلاع رسانیِ بیماری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000