عزای عمومی برای هوگو چاوز آری، شجریان نه!/ ویدئو

5f82bc0540e3d_2020-10-11_11-32 در سال 91 برای فوت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا، در ایران عزای عمومی اعلام شد، اما آیا برای درگذشت افراد مشهور ملی و هنری در ایران نیز می‌توان عزای عمومی اعلام کرد؟

به گزارش خبر فوری، درگذشت محمدرضا شجریان خواننده بی‌بدیل موسیقی ملی و سنتی در چند روز گذشته بازتاب فراوانی در جامعه و فضای مجازی داشته است. بازتابی که نشان از جایگاه ملی و اعتبار بالای این هنرمند نه‌تنها در فضای هنری داخل و خارج کشور، بلکه در عموم مردم علاقه‌مند داشت.

این بازتاب‌ها در پیام‌های تسلیت طیف‌های متنوعی از سیاسیون خود را نشان داد که تسلیت حسن روحانی و محمدجواد ظریف نشان از اهمیت فراوان این درگذشت در منظر سیاسیون داشت.

از همین منظر، حتی پرسش ها نسبت به اینکه چه کسانی تسلیت گفتند یا نگفتند نیز مطرح شد که معروف‌ترین آنها راجع به پیام تسلیت نگفتن احمدی نژاد بود (اینجا بخوانید). همان کسی که برای هوگو چاوز عزای عمومی اعلام کرد و گفت: تردید ندارم چاوز همراه با مسیح و انسان کامل باز خواهد گشت.

ویدئویی در ساعت‌های گذشته در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که از دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است و درباره اعلام عزای عمومی برای درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا در دولت وقت است. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا در دولت فعلی با توجه به واکنش‌های بسیارِ مردمی به درگذشت شجریان، سنجیده‌تر نبود که به جای تنها یک پیام تسلیت، یک روز عزای عمومی اعلام می‌شد؟ مشابه این انتقاد در زمان وقوع سیل و زلزله های شدید و از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان نیز مسبوق به سابقه است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کرونا تا سال ۲۰۲۱ چند میلیون نفر را دچار فقر شدید خواهد کرد؟

ی اکتبر 11 , 2020
انتظار می‌رود همه‌گیری ویروس کرونا ۸۸ میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمع ۱۱۵ میلیون نفری که در فقر شدید به سرمی‌برند اضافه کندواین تعداد با توجه به شدت رکود اقتصادی به وجود آمده، تا ۲۰۲۱ به ۱۵۰ میلیون نفر برسد. انک جهانی هشدار داد انتظار می‌رود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000