آرامگاه فردوسی از امروز میزبان بازدیدکنندگان است

5f82b1a430bca_5f82b1a430bcc مجموعه آرامگاه فردوسی از صبح یکشنبه ۲۰ مهرماه، یک روز پس از دفن استاد محمدرضا شجریان و همزمان با روز بزرگداشت مقام حافظ شیرازی میزبان بازدیدکنندگان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مجموعه آرامگاه فردوسی، از امروز میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۱۸ در این مجموعه حضور یابند و ضمن بازدید از مجموعه، بر سر مزار استاد شجریان هم حاضر شوند و فاتحه بخوانند.

ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این‌که روز گذشته برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر استاد شجریان بیش از پنج هزار نفر به محل آرامگاه مراجعه کرده بودند، افزود: این در حالی است که فضای داخل آرامگاه فردوسی در شرایط عادی حداکثر هزار نفر ظرفیت دارد به همین سبب با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ناچار شدیم حضور این تعداد جمعیت را مدیریت کنیم. به همین سبب در محوطه جلوخان آرامگاه فردوسی که خارج از محوطه اصلی آرامگاه قرار دارد با چیدن سه هزار و ۶۰۰ صندلی و نصب تلویزیون‌های بزرگ تلاش شد برگزاری مراسم برای حاضران پخش شود.

آرامگاه فردوسی در باغی به وسعت ۶ و نیم هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی مشهد قرار دارد. در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر، قرار دارد. پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران روز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹ در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دیدار محمود عباس با رئیس کنگره جهانی یهودیان

ی اکتبر 11 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس کنگره جهانی یهودیان در کرانه باختری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. حسین الشیخ، وزیر امور مدنی در دولت فلسطین اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رونالد لاودر، رئیس کنگره جهانی یهودیان در کرانه باختری دیدار کرد. رئیس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000