ریزش ۹۰ درصدی مسافران حمل و نقل ریلی

5f8161f61e942_5f8161f61e944 مقام مسئول در شرکت رجا از افزایش چند صد درصدی قیمت قطعات در برابر کاهش بیش از ۹۰ درصدی مسافران این شرکت در ایام کرونا خبر داد.

برات الله صمدی راد با بیان اینکه ویروس بیش از هر فعالیت و صنعت دیگری ضرر و زیان خود را متوجه حوزه گردشگری به ویژه بخش حمل و نقل مسافر کرده گفت: رجا به عنوان بزرگترین بخش مسافری ریلی کشور بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل شد. به طوری که اکنون در بهترین حالت توانسته است تنها از ۱۰ درصد توانمندی‌های خود بهره گیرد و به فعالیت‌های هر چند محدود خود ادامه دهد.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نخستین اقدام با رعایت فاصله‌های اجتماعی، صرفاً از ۵۰ درصد ظرفیت قطارهای در سیر خود استفاده کردند به طوری که در کوپه‌های ۴ تخته ۲ نفر و کوپه‌های ۶ تخته تنها پذیرای ۳ نفر بودند؛ در کنار این اقدام، ضدعفونی کردن چند باره سالن‌ها، کوپه‌ها و وسایل همراه مسافر در طول روز، تحویل ماسک بهداشتی و استفاده از کترینگ های معتبر و کاملاً بهداشتی در بخش پذیرایی را نیز باید یادآور شد.

تحریم‌های ظالمانه در کنار توان رجا را گرفته

وی با بیان اینکه آنچه در شرایط پیش از و در زمان حال که کرونا اغلب فعالیت‌های اقتصادی ایران و جهان را تحت الشعاع قرار داده، تحریم‌های ظالمانه و کمبود قطعات فنی این بخش است که تاکنون به مدد متخصصان داخلی و دور زدن تحریم‌ها توانسته ایم بخشی از این کمبودها و محدودیت‌ها را جبران کنیم، ادامه داد: اما ادامه دادن این مهم به تنهایی در دراز مدت امکان پذیر نیست و نگاه حمایتی نهادهای مسئول را می‌طلبد. به عنوان نمونه صرفاً قیمت چرخ در یک سال اخیر سه برابر افزایش داشته است در حالی که بیش از ۹۰ درصد کاهش مسافر را در طی این چند ماهه شاهد بوده ایم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توییت ظریف درباره دیدار ''پرثمر'' خود با وزیر خارجه چین

ش اکتبر 10 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی وزیر خارجه کشورمان در توییتی اعلام کرد که دیدار پرثمری با همتای چینی خود داشته است. محمدجواد ظریف روز شنبه در توییتی نوشت: همین حالا دیدار رو در رویی پرثمری با دوستم خوبم وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین داشتم. دیدارهای حضوری در این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000