تکرار سردی انتخابات در سال ۱۴۰۰ فاجعه‌ای همه‌گیر خواهد بود

سیاسی/ انتخابات 5f8000cc487bd_2020-10-09_09-48 عضو حزب اعتماد ملی گفت‌: برای مشارکت بالا احتیاج داریم که فضای سیاسی باز شود؛ به عنوان مثال آزادی محصوران از حصر و حضور صداهای مختلف در صداوسیما می‌تواند به مردم این پیام را بدهد که رأی‌شان در آینده کشور تأثیرگذار است.

«انتخابات ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی است.» این وضعیت بر این اساس شکل گرفته که کشور در شرایطی خاص قرار دارد. شرایطی که مردم را به معنای واقعی کلمه گرفتار کرده است تا این نگرانی تشدید شود که شاید انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم مثل انتخابات هشتم اسفند ۹۸ در فضایی سرد برگزار شود؛ اتفاقی که می‌تواند ضربه‌ای هولناک باشد.

اسماعیل گرامی‌مقدم‌ در این‌ باره اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شرایط فعلی کشور نسبت به انتخابات‌ چند دوره ریاست‌جمهوری مهم‌تر است و می‌توان گفت استثناست. چون ما به لحاظ مشارکت در یک سراشیبی قرار داریم که از انتخابات دوره اول مجلس یازدهم شروع شد و در دوره دوم میزان مشارکت در برخی از حوزه‌های انتخاباتی حتی به رقم نازل ۲ یا ۳ درصد هم رسید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: میزان مشارکت در انتخابات ۹۸ که در تاریخ ۴۲ساله نظام بی‌نظیر بود اگر در انتخابات ۱۴۰۰ تکرار شود و مردم رئیس سیزدهمین دولت را با رأی‌های پایینی انتخاب کنند، مشروعیت نظام به طور جدی تحت ‌تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل همه جریان‌های سیاسی، ارگان‌ها و نهادهای دولتی باید چاره‌اندیشی کنند تا به هر طریق ممکن از ریزش رأی جلوگیری شود. بنابراین فارغ از اینکه چه کسی و از کدام گروه سیاسی در انتخابات پیش رو برنده خواهد شد، مهم میزان مشارکت است.

او تصریح کرد: مشارکت بالا «ماندن جمهوریت» و «بقای مشروعیت نظام» را تضمین خواهد کرد. به همین دلیل تمام هم‌ و غم همه باید این باشد که شرایط را برای کاهش نارضایتی‌ها و افزایش اطمینان‌ خاطر و‌ آرامش عمومی و در نتیجه رغبت همگانی برای حضور در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند تا ان‌شاءالله کشور انتخاباتی با متر و معیار مردم‌سالاری را به نمایش بگذارد.

عضو حزب اعتمادملی در ادامه تاکید کرد:‌ به همین منظور هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید کاری کنند که امید از دست رفته مردم بازگردد تا برای رأی دادن انگیزه کافی داشته باشند. البته در این میان اصلاح‌طلبان به دلیل شرایط موجود سهم ناچیزی در این مهم دارند. در واقع اصولگرایان و البته حاکمیت سهم بزرگ‌تری دارند تا شرایط را برای ازدیاد مشارکت مهیا کنند. لازمه این مهم ایجاد تغییر و تحول‌هایی در امور است تا مردم عملاً به این نتیجه برسند که قرار است مشکلات‌شان حتی‌المقدور کمتر شود.

گرامی‌مقدم در ادامه افزود: البته این را هم نباید نادیده بگیریم که انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ یا بایدن می‌تواند در میزان مشارکت انتخابات ایران سهمی چشمگیر داشته باشد؛ یعنی اگر مردم ایران ببینند جو بایدنی که طرفدار برجام است به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب شده است، پیش خود می‌گویند، باید در انتخابات شرکت کنیم و رئیس دولتی را برگزینیم که عقیده‌اش برقراری رویکردی تعاملی با نظام بین‌الملل باشد. همچنین باید گفت، با برنده شدن بایدن وضعیت دلار بهتر می‌شود و در نتیجه وضعیت معیشت مردم هم بهبود خواهد یافت.

او توضیح داد:‌ برای مشارکت بالا احتیاج مبرم داریم که فضای سیاسی باز شود؛ به عنوان مثال آزادی محصوران از حصر و حضور صداهای مختلف در صداوسیما می‌تواند مردم را نسبت به بهتر شدن شرایط امیدوار کند و به آنها این پیام را بدهد که تک‌تک رأی‌هایشان در آینده کشور تاثیرگذار است.

اسماعیل گرامی‌مقدم در پایان گفت: تکرار سردی انتخابات در ۱۴۰۰ فاجعه‌ای همه‌گیر خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هنوز زمانی برای مراسم تشییع استاد شجریان اعلام نشده است

ج اکتبر 9 , 2020
معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: آنچه که شما در اخبار شنیدید من هم شنیدم و هنوز از سوی هیچ دستگاه رسمی، ابلاغی در خصوص مراسم تشییع استاد شجریان به ما نشده است. محمدرضا محمدی گفت: تا این لحظه همچنان منتظریم به ما اعلام شود هنوز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000