پیکر شجریان به بهشت زهرا(س) منتقل شد

5f7f3ad41e118_5f7f3ad41e11a بنابر اطلاعیه رسمی بیمارستان جم، پیکر محمدرضا شجریان برای تطهیر و نماز به بهشت‌زهرا تهران منتقل شد.

محمدرضا شجریان عصر امروز پنجشنبه ۱۷ مهرماه در بیمارستان جم تهران دار فانی را وداع گفت.

بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: استاد شجریان عزیزمان دقایقی پیش علی‌رغم تلاش تیم پزشکی دارفانی را وداع گفت. پیکر ایشان برای انجام مراسم تطهیر و نماز به بهشت زهرا منتقل شد.

جمعی از علاقمندان محمدرضا شجریان از لحظه انتشار خبر در مقابل بیمارستان جم تهران جمع شده‌اند.

بنابر هماهنگی صورت گرفته پیکر محمدرضا شجریان پس از تطهیر در بهشت زهرا برای مراسم تشییع و تدفین در طوس، به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل و داود گنجه‌ای مدیر شورای عالی خانه موسیقی و علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی برای حضور در جلسه مشورتی جهت برنامه‌ریزی مراسم‌های مرتبط، در حال حاضر در بیمارستان جم حضور یافته‌اند.

فریدون شهبازیان و قباد شیوا نیز از هنرمندان حاضر در میان جمعیت هستند.

با افزایش قابل توجه جمعیت، نیروی انتظامی تلاش بسیاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه مقابل بیمارستان جم دارد.

جمعیت حاضر قطعات ماندگار محمدرضا شجریان مانند «مرغ سحر» را هم‌خوانی می‌کنند.

رایان شجریان و آوا مشکاتیان از اعضای خانواده شجریان نیز در بیمارستان «جم» حضور دارند.

آخرین گزارش پزشک معتمد محمدرضا شجریان

دکتر حسن عباسی از پزشکان معتمد و نزدیک زنده‌یاد شجریان، پس از غروب آفتاب با حضور در میان علاقمندان این هنرمند در مقابل بیمارستان جم، در توضیحاتی گفت: تسلیت عرض می‌کنم و به‌اندازه یک دنیا غم دارم. متأسفم که بیش از این نتوانستیم به استاد عزیزمان خدمت کنیم. خواهش می‌کنم، با نظم و ترتیبی که شایسته مقام آن مرد بزرگ است، آیین‌های سوگواری را به جا بیاوریم.

وی تأکید کرد: ما با تمام توان‌مان همه کار برای استاد کردیم. تمام همکاران و متخصصان مختلف با تمام قوا و با عشق فراوان سعی‌شان را کردند اما امروز به آخر رسیدیم و بیش از این نتوانستیم کاری انجام دهیم. به همه شما تسلیت عرض می‌کنم. همه ما هم‌درد شما هستیم.

عباسی در ادامه بار دیگر خطاب به ابراز احساسات جمعیت حاضر تأکید کرد پیکر استاد به بهشت زهرا منتقل شده و در حال حاضر در بیمارستان نیست.

محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز دقایقی قبل به جمع مسئولان حاضر در بیمارستان جم پیوست.

توضیحات همایون شجریان درباره آیین تشییع

همایون شجریان فرزند ارشد محمدرضا شجریان حوالی ساعت ۱۹ در میان جمعیت حاضر در مقابل بیمارستان جم حاضر در به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به شرایط کرونایی تأکید کرد نه می‌تواند مردم را به حضور در آیین‌های بدرقه استاد شجریان دعوت کند و نه می‌تواند از آن‌ها بخواهد که نیایند. همایون شجریان تأکید کرد صبح فردا و بعد از اقامه نماز در بهشت زهرا پیکر محمدرضا شجریان به مشهد منتقل خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

همایون شجریان: برو آنجا که تو را منتظرند، دست بردار از این در وطن خویش غریب.../ ویدئو

پ اکتبر 8 , 2020
همایون شجریان در میان دوستداران محمدرضا شجریان که خود را به بیمارستان جم رسانده بودند حاضر شد و با آن‌ها صحبت کرد و آواز خواند.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000