جهش مجدد قیمت سکه در بازار

5f7d597ca5859_5f7d597ca585b =قیمت دلار و طلا به‌عنوان پایه‌های تعیین‌کننده ارزش ذاتی سکه بیش از گذشته بر معاملات این فلز گرانبها اثر گذار است.

بازار اونس جهانی که در آغاز معاملات هفته جاری که روی ۱۹۱۳ دلار بسته شده بود، روزگذشته (ساعت ۱۶ به وقت تهران) به ۱۹۱۴ دلار در هر اونس رسید. به گفته کارشناسان محرک‌های صعودی طلا در روزهای گذشته، بیماری ترامپ، انتخابات آمریکا و زمزمه‌های نزدیک‌شدن به توافق کنگره در تصویب محرک‌ها و بسته‌های حمایتی بوده است.

از طرفی انتخابات آمریکا نیز تنها می‌تواند بر افزایش نوسان‌های طلا تاثیرگذار باشد. به گفته رویترز از آنجا که دموکرات‌ها خواهان بسته‌های حمایتی بالاتر هستند، بهبود وضعیت دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها می‌تواند به افزایش قیمت طلا بینجامد. طلا روز دوشنبه در بالای کانال ۱۹۰۰ بسته شد و روند صعودی خود را تا روز بعدی ادامه داد. اونس طلای جهانی قصد دارد دوباره بخت خود را برای تغییر کانال آزمایش کند.

جهش مجدد سکه

روز سه شنبه قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۴میلیون و ۵۸۰ هزار رسید که افزایش ۲۸۰ هزار تومانی را در مقایسه با آخرین قیمت نشان می‌دهد. همچنین بهای نیم‌سکه به هشت میلیون تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد. به گفته کارشناسان بازار در حال حاضر با رشد تقاضا برای خرید سکه و طلای‌آب‌شده روبه‌رو است که این موضوع در کنار رشد نرخ ارز و اونس به افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

قیمت دلار و طلا به‌عنوان پایه‌های تعیین‌کننده ارزش ذاتی سکه بیش از گذشته بر معاملات این فلز گرانبها اثر گذار است. اما به نظر می‌رسد که پرش‌های اخیر سکه بدون استفاده از این پایه‌ها و حاصل از هیجانات معامله‌گران است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کره و ژاپن حاضرند بجای ارز، خودرو بدهند/ اجازه واردات خودروی ارزان نمی‌دهند!

چ اکتبر 7 , 2020
دبیرانجمن واردکنندگان خودرودرباره واردات خودرو با ارزهای بلوکه شده در کشورهای دیگر گفت:این کشورها ازیک سال ونیم پیش مستقیما پیشنهاد کردندکه درازای پول‌های بلوکه‌شده ایران،صادرات خودرو داشته باشند. به گفته دادفر، واردات خودرو با استفاده از سرمایه شرکت‌های نمایندگی خودروسازان خارجی، در کشورهای دیگر نیز از جمله پیشنهادهای ما بود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000