ابتلا به سرطان پستان محدودیت سنی ندارد

5f7c3460c34d8_5f7c3460c34dd

فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: سرطان پستان محدودیت سنی ندارد به همین جهت تمامی بانوان باید به صورت ماهانه توسط خود یا پزشک معاینه شوند.

حسین کامران زاده فوق تخصص خون و انکولوژی طی توضیحات اولیه درباره علائم مشکوک به سرطان پستان گفت: سرطان پستان نیز همانند دیگر بیماری ها از علائم خاصی برخوردار است. مشاهده توده زخم و ضایعات خال مانند در هر کجای بدن می‌تواند نگران کننده باشد و نباید به حال خود رها شود. همچنین بانوان می‌توانند با استفاده از انگشتان به معاینه ماهیانه خود بپردازند و در صورت احساس وجود توده های جدید و یا تغییر رنگ غیرطبیعی پستان ها سریعاً به دکتر مراجعه کنند تا بتوانیم قبل از ابتلای بیمار به سرطان پستان از بروز آن جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: به زنان بالای ۴۰ سال که سابقه سرطان پستان و تخمدان در اقوام خود ندارند توصیه می کنیم تا به صورت دوره ای و سالانه اقدام به انجام ماموگرافی و سونوگرافی کنند ولی کسانیکه سابقه بیماری در خانواده دارند باید در سنین پایین به پزشک مراجعه کرده و به صورت منظم معاینه شوند. لازم به ذکر است میزان اشعه منتقل شده به بیمار از طریق ماموگرافی بسیار اندک است و خطر بروز بیماری و یا سرطان های دیگر را ندارد. در حقیقت می توان گفت که انجام دادن ماموگرافی منفعت بیشتری از مضرات آن دارد.

فوق تخصص خون و انکولوژی با اشاره به اینکه این سرطان محدودیت سنی ندارد گفت: معاینات فردی پستان محدودیت سنی ندارد؛ زیرا این بیماری در جوانان نیز مشاهده شده است که به مراتب خطرناک تر از ابتلا به این بیماری در سنین بالاتر است.

کامران زاده تاکید کرد: ورزش، تغذیه مناسب، عدم داشتن اضافه وزن، ازدواج، بارداری و شیردهی میتوانند در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر باشند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۲۶ حیوان مستعد ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند

س اکتبر 6 , 2020
محققان با بررسی چگونگی آلوده شدن سلول‌های حیوانی پستانداران به ویروس "SARS-CoV-۲" و میزان حساس بودن آنها به این ویروس، ۲۶ پستاندار را که بیشتر با انسان در تماس هستند، شناسایی کردند. بر اساس یک مطالعه بزرگ که چگونگی آلودگی سلول‌های حیوانات مختلف به کروناویروس جدید را به رهبری محققان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000