پیش‌بینی صرافان از قیمت دلار و سکه/ فروشنده‌ها زیاد شدند

5f7b37b23157c_2020-10-05_18-41 دلار از آستانه سی هزار تومان حالا به کمتر از ۲۷ هزار تومان بازگشت و حالا بازار ارز در حالی فعالیت خود را پایان داد که با افزایش محسوس فروشندگان روبرو بود.

صرافانی که تا روز چهارشنبه هفته گذشته حتی در محدوده قیمتی سی هزار تومان حاضر به فروش دلارهایشان نبودند، امروز به راحتی دلارها را به قیمتی در میانه کانال ۲۷ هزار تومان به فروش می رساندند.صرافان بانکی نیز نرخ فروش هر دلار را ۲۷ هزار تومان و نرخ خرید ان را ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کردند. ریزش قیمت ها سبب شد صرافی های بانکی چهار بار پیاپی امروز قیمت‌هایشان را تغییر دهند.

از سوی دیگر نوسان‌گیران بازار دلار نیز امروز حضوری پررنگ‌تر از دیروز داشتند و تلاش برای فروش دلار در بازار محسوس بود. فعالان بازار معتقدند این تمایل برای فروش ارز به افزایش احتمال ادامه‌دار بودن کاهش قیمت‌ها باز می‌گردد و نوسان‌گیران ترجیح می‌دهند دلارهایشان را در سقف به فروش برسانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ریزش بیش از پیش دلار حتی می‌تواند دلارهای خانگی را نیز راهی بازار کند چرا که همواره در موعد فروش نوسان‌گیران وارد بازار می‌شوند و پس از آن ادامه‌دار بودن شرایط سرمایه‌گذاران خانگی را مجاب می‌کند که وقت ورود به بازار و تبدیل دلار است .

سکه

بسیاری معتقدند ریزش قیمت دلار ریشه در انتشار اخباری در خصوص ابتلای ترامپ به کرونا دارد چرا که این ابتلای ترامپ به کرونا سبب شده است برخی به این نتیجه برسند که موقعیت وی در رقابت های انتخاباتی تضعیف شده است. از سوی دیگر بازار سکه نیز با کاهش قابل توجه نرخ‌ها همراه بود. در دو روز اخیر قیمت سکه بیش از یک میلیون و سیصد هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت سکه امروز در بازار به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید در حالی که در ابتدای روز شنبه بهای هر قطعه سکه بالاتر از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه طرح قدیم نیز به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشته است.بر اساس این گزارش امروز فروشنده سکه تمام بهار ازادی و سایر قطعات سکه نیز بالا رفت و بسیاری معتقدند انتظار برای کاهش بیشتر عامل فروش سکه و ارز در بازار است.

همتی هر چند دلایلی را برای نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر علام کرده است اما توضیات تکمیلی را به آینده واگذار نموده است. وی برای چندمین بار در روزهای اخیر تاکید کرد اخبار خوشی در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار ایران به طرفین جنگ قره باغ/ خدشه دار شدن امنیت کشورمان را تحمل نمی کنیم

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی وزیر کشور گفت: ما به کشورهای همجوار توصیه کردیم و تذکر دادیم که به هیچ وجه ناامنی و دخالت و هر اقدامی که بخواهد وضع امنیت مردم ما در آن مناطق را دچار خدشه کند تحمل نمی‌کنیم. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اطلاع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000