انفجار خودرو در شرق افغانستان ۸ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت

سیاسی/ بین الملل 5f7afb8ebee5f_5f7afb8ebee62 مقامات دولتی اعلام کردند، یک خودروی انتحاری بمب‌گذاری‌شده روز دوشنبه کاروان والی استان لقمان در شرق افغانستان را هدف گرفته و دست‌کم ۸ نفر، از جمله ۴ غیرنظامی را کشته است.

وضعیت والی "رحمت‌الله یرمال" فوراً مشخص نشده و مقامات، گزارش‌های محلی مبنی بر آنکه او در بمب‌گذاری ناحیه "لَقمان" اندکی زخمی شده را تأیید نکرده‌اند. "اسدالله دولتزای"، سخنگوی والی فقط گفت که علاوه بر ۸ کشته، حدود ۳۰ نفر نیز- هم از بین نظامیان و هم غیرنظامیان- در حمله‌ای که در "مهترلام"، مرکز استان لغمان اتفاق افتاد، زخمی شده‌اند.

"طارق آرین"، سخنگوی وزارت داخلی افغانستان اظهار کرد که ۴ غیرنظامی و ۴ تن از محافظان یرمال کشته شده‌اند. زخمی‌ها نیز شامل ۲۸ غیرنظامی و ۲ تن دیگر از محافظان بودند.

هیچ‌کس بلافاصله مسئولیت این جمله را بر عهده نگرفت اما هم داعش و هم طالبان در این منطقه فعال هستند. هر دو گروه در گذشته حملاتی علیه نمایندگان دولت افغانستان، امنیت ملی، کارکنان دفاعی و غیرنظامیان ترتیب داده‌اند.

نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در حال برگزاری مذاکرات درون‌افغانی در قطر هستند، کشور خاورمیانه‌ای که طالبان سال‌هاست در آن دارای یک دفتر سیاسی است. مذاکرات به دنبال تفاهم صلحی که در فوریه بین آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر انجام شد و با قصد پایان دادن به جنگی انجام می‌شود که دهه‌ها در افغانستان قدمت دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گفت‌وگوی قالیباف و رئیس دومای روسیه درباره تحولات منطقه

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه امروز دوشنبه به‌صورت تلفنی گفتگو کردند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و و ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه روز دوشنبه مورخ 14 مهرماه 1399 بصورت تلفنی گفتگو کردند. طرفین در این گفتگو آخرین تحولات روابط دوجانبه و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000