چین هم برای ترامپ آرزوی بهبودی کرد

سیاسی/ بین الملل 5f782e5be2c38_5f782e5be2c3a وزارت امور خارجه چین برای رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریع‌تر کرد.

این پیام توسط هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتر منتشر شد و نخستین بیانیه رسمی پکن از روز جمعه که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد خودش و همسرش ملانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، محسوب می‌شود.

پکن با این پیام به جمع دیگر کشورهای جهان پیوست که برای ترامپ و همسرش آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرده‌اند.

اما این بیانیه پکن مغایر با گزارشات رسانه‌های دولتی چینی بود که پیش‌تر ابتلای ترامپ و ملانیا به ویروس کرونا را به سخره گرفته بودند و تاکید داشتند که ترامپ و همسرش بهای قمار او بر سر دست‌کم گرفتن کووید-۱۹ را پرداخت کرده‌اند.

ترامپ چین را مقصر شیوع پاندمی کرونا دانسته چرا که نخستین مورد از ابتلا به این ویروس اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین مشاهده شد. تاکید ترامپ بر مسئول بودن چین و لزوم محاکمه آن به وخیم‌تر شدن روابط میان واشنگتن و پکن دامن زد و ترامپ روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را قطع و این سازمان را به "جانبداری" از چین متهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا به خاطر مقصر دانستن چین به عنوان تلاشی برای منحرف کردن توجهات از نحوه مدیریت ویروس کرونا در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است؛ جایی که اکنون ترامپ و همسرش نیز به جمع ۷.۲ میلیون تنی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، پیوستند.

براساس آمار "مرکز منابع ویروس کرونا" دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۲۰۷ هزار تن در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، بیش از ۲.۸ میلیون تن این بیماری را شکست داده و سلامتی خود را بازیافتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیا افکار عمومی نقش نداشتن اصلاح‌طلبان در عملکرد دولت را می‌پذیرد؟

ش اکتبر 3 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: به لحاظ اخلاقی جالب نیست که جناحی از فردی حمایت کند اما بعد بگوید حمایتی نداشته‌ام. محمد مهاجری درباره اینکه تا چه میزان افکار عمومی از اصلاح طلبان می پذیرند که آنها نقش کمی در دولت و مشکلات کشور داشته اند، اظهار کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000