آگاهی عمومی برای اطلاع رسانی خشونتهای خانگی افزایش یافته است

5f78196fcdf8b_5f78196fcdf8e

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: افزایش آمارهای خشونت خانگی ناشی از افزایش موارد خشونت نیست بلکه این موارد پیشتر نیز وجود داشته و دلیل افزایش نیز رشد آگاهی مردم در اطلاع رسانی است.

تقی رستم وندی با بیان اینکه برخی آمارهای مربوط به خشونت خانگی افزایش یافته است، گفت: براساس آمارهای اخیر، ۸۵ هزار مورد همسر آزاری و ۲ هزار مورد کودک آزاری گزارش شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه آمارهای مربوط به خشونت خانگی رشد جهشی نداشته است، عنوان کرد: باید توجه داشت که این رقم‌ها رشد جهشی نداشته بلکه رشد آن بطئی و به تدریج بوده است.

وی افزود: دلیل این رشد نیز صرفاً افزایش موارد خشونت نیست بلکه دلیل آن افزایش آگاهی مردم نسبت به مراجعه به مراکزی همچون پزشکی قانونی و غیره است. در واقع ممکن است در سال‌های گذشته مردم در زمان بروز خشونت آگاهی چندانی درباره مراجعه به مراکز رسیدگی کننده نداشتند اما حال با افزایش آگاهی‌ها، افراد در صورت مشاهده خشونت به اورژانس اجتماعی، پزشکی قانونی و غیره مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تاکید کرد: بنابراین این موارد پیش‌تر هم وجود داشته اما کم‌تر اطلاع رسانی می‌شده است و حال افزایش آمارها ناشی از افزایش موارد خشونت نیست.

رستم وندی از اجرای طرح جدیدی با عنوان «طرح کاهش خشونت» به منظور مقابله با خشونت خانگی خبر داد و ابراز داشت: حدود ۲ سال است که قوه قضائیه این طرح را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی آماده کرده و سامانه‌ای نیز برای تمامی دادگستری‌های استان‌ها آماده شده است. این طرح در سال جاری با ابتکار قوه قضائیه و همکاری سازمان امور اجتماعی کشور، با هدف مقابله با افزایش خشونت خانگی اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برنامه‌ای با همکاری معاونت زنان برای رسیدگی به این موضوع اجرا شده است یا خیر، تصریح کرد: ظرف ۳ سال گذشته معاونت امور اجتماعی کشور با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح‌ها و برنامه‌های مشترکی در زمینه کاهش خشونت‌های خانگی اجرا کرده و در حال حاضر نیز برنامه جدید ما با قوه قضائیه است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۱۷۲ علامت عجیب ابتلا به کرونا؛ از پیری پوست تا تشنج‌های شدید

ش اکتبر 3 , 2020
دانشمندان انگلیسی به تازگی اقدام به انتشار لیست علائم ابتلا به کووید ۱۹ در راستای آگاه سازی عمومی کرده‌اند. شیوع ویروس کرونا تاکنون منجر به مرگبارترین همه گیری جهان در قرن ۲۱ شده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است از ماه سپتامبر تاکنون به طور متوسط در هر یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000