هفته گذشته؛ بدترین هفته کرونایی ایران

5f771415d7902_5f771415d7906

روز گذشته رکورد مبتلایان کرونا در ایران شکسته شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت در هفته گذشته آمار مبتلایان کرونا در ایران رشد چشمگیری داشت؛ تعداد روزانه مبتلایان باز هم رکورد زد، تعداد کشته‌های روزانه گاهی به بالای ۲۰۰ نفر رسید و روز به روز استان‌های بیشتری درگیر این بیماری شدند.

البته این روند صعودی کرونا در ایران در چند روز گذشته موضوع جدیدی نیست، بسیاری از کارشناسان و مسئولان قبلا نسبت به افزایش آمار کرونا در ایران هشدار داده بودند و حتی برخی از مسئولان آن به عنوان «سخت‌ترین پاییز دوران معاصر» ایران نام بردند.

حالا ۱۱ روز از سخت‌ترین پاییز معاصر ایران می‌گذرد و به نظر می‌رسد هممه پیشبینی‌ها واقعی بودند، در همین رابطه چند روز پیش، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با روزنامه وطن‌امروز گفته بود: «آمار بستری‌شدگان، مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در کشور به‌ویژه کلان‌شهر تهران به‌شدت رو به افزایش است؛ طوری که بیمارستان‌ها به‌سختی مبتلایان بدحال را پذیرش می‌کنند؛ چراکه تختی برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی باقی نمانده است.»

آمار مبتلایان در یک هفته گذشته؛ رکورد ترسناکی که باز هم شکسته شد

نگاهی به آمار مبتلایان کرونا در ایران در یک هفته گذشته هم این وضعیت بحرانی را تایید می‌کند، در این هفته هر روز بیش از ۳‌هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند، که بیشترین میانگین هفتگی کشور در آمار مبتلایان است، این اعداد حتی از میانگین موج اول کرونا هم بیشتر هستند.

از سوی دیگر دیروز با ابتلای ۳۸۲۵ نفر به کروناویروس رکورد تعداد مبتلایان روزانه کووید-۱۹ هم در ایران شکسته شد، قبلا بیشتر از یک هفته پیش با ابتلای ۳۷۱۲ نفر این رکورد ترسناک شکسته شده بود.

افزایش جان باختگان کرونا

از سوی دیگر اگرچه به گفته کارشناسان معمولا دو هفته زمان می‌برد که پس از افزایش تعداد مبتلایان آمار قربانیان افزایش پیدا می‌کند، به نظر می‌رسد نشانه‌هایی از افزایش مرگ‌ومیر هم در آمار کرونا دیده می‌شود. البته در برخی از استان‌ها وضعیت از همین حالا هم مرگبار است.

به طوری که به گفته علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز ۸ مهر تهران با بالاترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا مواجه شد، قبلا این آمار مربوط به روزهای ۲۸ اسفندماه، ۴ فروردین و ۲ و ۴ بود.

مقایسه آمار میانگین هفتگی قربانیان کرونا نشان می‌دهد که موج پاییزی کرونا از موج اول هم مرگبار تر بوده است و البته احتمال بدتر شدن شرایط در هفته‌های بعدی با توجه به افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

وضعیت استان‌ها

از سوی دیگر در روزهای گذشته تعداد استان‌های درگیر با پاندمی هم افزایش داشته است، به طوری که هم اکنون اکثر استان‌ها در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

وضعیت

نام استان

ردیف

قرمز

تهران

۱

قرمز

اصفهان

۲

قرمز

قم

۳

قرمز

آذربایجان شرقی

۴

قرمز

خراسان جنوبی

۵

قرمز

قزوین

۶

قرمز

لرستان

۷

قرمز

اردبیل

۸

قرمز

خوزستان

۹

قرمز

کرمانشاه

۱۰

قرمز

کهگیلویه و بویراحمد

۱۱

قرمز

بوشهر

۱۲

قرمز

زنجان

۱۳

قرمز

ایلام

۱۴

قرمز

خراسان رضوی

۱۵

قرمز

چهارمحال و بختیاری

۱۶

قرمز

البرز

۱۷

قرمز

آذربایجان غربی

۱۸

قرمز

مرکزی

۱۹

قرمز

کرمان

۲۰

قرمز

خراسان شمالی

۲۱

قرمز

همدان

۲۲

قرمز

یزد

۲۳

قرمز

سمنان

۲۴

قرمز

مازندران

۲۵

قرمز

گیلان

۲۶

هشدار

گلستان

۲۷

هشدار

کردستان

۲۸

هشدار

هرمزگان

۲۹

هشدار

فارس

۳۰

براساس اطلاعات سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونا به نظر می‌رسد بعد از تهران، وضعیت استان‌های اصفهان و مازندران خطرناک‌تر از دیگر استان‌هاست.

سخنگوی وزارت بهداشت، درباره کرونا در اصفهان گفته بود: «متوسط سن بستری بیماران کرونایی از ابتدای شیوع بیماری در استان اصفهان ۵۷ سال گزارش شده است. در استان اصفهان ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونا به سرعت در حال تکمیل است و برای پوشش خدمات بیماران تعداد بیشتری از تخت‌های بیمارستانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه اختصاص داده خواهد شد. همچنین اعمال جراحی غیر اورژانسی از شنبه پنجم مهر ۹۹ تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.»

روز گذشته ۲۰۲ نفر در این استاد به کرونا مبتلا شدند، به طوری که ۱۴۵۱ بیمار در این استان بستری هستند و گفته می‌شود وضع ۲۴۹ فرد هم وخیم است.

گفته می‌شود که هم اکنون در اکثر مناطق استان مازندران، آمار کرونا افزایش پیدا کرده است و وضعیت کرونا شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه این استان قرمز است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار به فروشگاه‌های آنلاین؛ جنس قاچاق بفروشید فیلتر می‌شوید

ج اکتبر 2 , 2020
مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تبلیغ و عرضه کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی از مصادیق فعالیت مجرمانه است. فروشندگان لوازم خانگی در فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی ملزم به درج شناسه کالا در کنار سایر مشخصات محصول هستند. این الزام طبق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000