ضوابط بازنشستگی همسران و فرزندان شهدا ابلاغ شد

5f76b9b72ee7e_5f76b9b72ee80 ضوابط بازنشستگی همسران و فرزندان معظم شهدا به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای ضوابط بازنشستگی همسران و فرزندان معظم شهدا که تحت پوشش این سازمان قرار دارند را به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، تمامی فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند.

این بخشنامه باتوجه به تصویب نامه هیات وزیران موضوع آئین نامه اجرایی ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ابلاغ شده است.

مشمولان

دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

الف) تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، موسسات و شرکت‌های دولتی و ملی شده تحت پوشش و یا مدیریت دولتی اعم از اینکه دارای قوانین و مقررات خاص باشند و یا نباشند، قوه قضاییه اعم از کادر قضائی و اداری و سازمانها و موسسات وابسته و تابعه آنها، کانون وکلای دادگستری، کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری، قوه مقننه، نهاد ریاست جمهوری، سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران (سازمانهای وابسته و تابعه)، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (نظامی و انتظامی) نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی وشرکت‌های تحت پوشش وابسته یا تابعه آن‌ها و کلیه سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و یا قسمتی از بودجه آن‌ها توسط دولت تامین می‌گردد، بانک‌ها، موسسات بیمه‌ای، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهرداری‌ها و شرکت‌های تحت پوشش آنان و نیز موسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است از قبیل سازمان پتروشیمی، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع ملی ایران، شرکت‌های هواپیمایی، سازمان انرژی اتمی، اعضای هیات علمی و کادر اداری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و دانشگاه آزاد اسلامی.

ب) سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌ها و مراکز تولیدی و توزیعی و خدماتی که تحت پوشش قانون کار یا مقررات تامین اجتماعی و قوانین خاص هستند.

همچنین براساس ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور «دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید و کلیه آیین نامه‌های اجرایی آن را حداکثر تا ۶ ماهه سال اول اجرای قانون برنامه تصویب و ابلاغ نماید.»

براساس بند (خ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور «تمامی فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند.»

مشمولین و شرایط لازم

‏- همسران و فرزندان شهدای شاغل در دستگاه های موضوع ماده (۲) قانون مذکور که بیمه پرداز سازمان باشند.

‏- دارای حداقل ۲۲ سال سابقه خدمت قابل قبول و بیمه‌پردازی بدون شرط سنی.

‏- مجموع سنوات ارفاقی و اصلی ۳۰ سال.

‏- ارائه گواهی از بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تایید همسر یا فرزند شهید با بررسی مدارک هویتی.

‏- شرط اشتغال و بیمه پردازی در زمان ارائه درخواست بازنشستگی.

فرآیند انجام کار و نحوه ارائه درخواست بازنشستگی

۱- مشمولین شاغل در دستگاه های مقرر در بند (الف) ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، می‌توانند درخواست خود را به دستگاه متبوع تسلیم نمایند. دستگاه مکلف است ظرف مدت دوماه از تاریخ وصول درخواست، نسبت به بررسی احراز شرایط و ارسال آن به واحدهای اجرایی سازمان اقدام نماید.

۲- افراد مشمول شاغل در دستگاه‌های موضوع بند (ب) ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند، جهت استفاده از مزایای مذکور می‌توانند درخواست خود را به واحدهای اجرایی سازمان تسلیم نمایند.

۳- واحدهای اجرایی مکلفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ وصول هر درخواست بازنشستگی ثبت شده در دبیرخانه (موضوع بند الف و ب ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران)، پس از بررسی احراز شرایط لازم، نسبت به محاسبه هزینه‌های سنوات ارفاقی و اعلام آن حسب مورد به دستگاه مربوطه‏/ بنیاد شهید و

امور ایثارگران و در صورت تقاضای ذینفع به فرد مشمول نیز اعلام نمایند.

نحوه محاسبه و نگهداری هزینه های سنوات ارفاقی

مطابق بند (۵) ماده (۱) و ماده (۵) آیین‌نامه مربوطه هزینه سنوات ارفاقی عبارت است از:

حق بیمه سنوات ارفاقی: (آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی) ضرب در (مدت سنوات ارفاقی) ضرب در (نرخ حق بیمه)

حقوق بازنشستگی بر اساس سنوات ارفاقی: (مدت سنوات ارفاقی بر اساس ماه) ضرب در (مبلغ مستمری برقراری)

نکته: حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی آخرین ماه مشمولین می‌بایست پس از کنترل رقم منطقی و واقعی دستمزد طی سال آخر مبنای محاسبه قرار گیرد.

‏- وفق ماده (۴) آیین نامه اجرایی مذکور، دستگاه‌های موضوع بند (الف) ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مکلفند هزینه‌های سنوات ارفاقی را از محل منابع یا اعتبارات مصوب مربوط به دستگاه به صورت کامل و یکجا به حساب سازمان واریز نموده و مدارک را به همراه رسید واریزی به منظور برقراری مستمری بازنشستگی به واحد اجرایی مربوطه ارسال نمایند.

هزینه‌های مربوط به بازنشستگی مشمولین دستگاه های موضوع بند (ب) ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، منوط به پیش‌بینی اعتبار لازم در قوانین بودجه می‌باشد. اعتبارات موضوع این ماده حسب مفاد فصل هشتم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ماده(۸۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور و ماده (۴) آئین نامه اجرایی ذیربط، در ذیل ردیف جداگانه اعتبارات دستگاه‌های مربوطه‏/ بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش‌بینی و تامین می‌شود و دستگاه‌های فوق‌الذکر مکلف به پرداخت از محل منابع مذکور به سازمان خواهند بود. لذا درصورت پرداخت کامل و یکجای هزینه‌های مربوطه توسط دستگاه ذیربط‏/ بنیاد شهید و امور ایثارگران، امکان صدور حکم بازنشستگی مطابق مقررات میسر خواهد بود.

‏- وفق تبصره ماده (۵) آیین‌نامه مربوطه، مبنای محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولین این آیین‌نامه، میانگین دوسال آخر حقوق و مزایای دریافتی فرد مشمول است که دارای کسور بازنشستگی بوده و حق بیمه آن نیز به صندوق ذی‌ربط پرداخت شده باشد.

واحدهای اجرایی مکلفند در خواست مشمولین متقاضی بهره‌مندی از بازنشستگی موضوع این بخشنامه را صرفاً تا پایان برنامه ششم توسعه کشور (۲۸‏/۱۲‏/۱۴۰۰) از ایشان و یا دستگاه مربوطه اخذ و بر مبنای آن اقدام نماید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تکرار اظهارات ضد ایرانی پمپئو در خصوص ایران

ج اکتبر 2 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با یک شبکه آمریکایی مدعی شد که ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. مایک پمپئو روز جمعه در گفت‌وگویی با فاکس نیوز در پاسخ به پرسش خبرنگار در خصوص اینکه ایران علی‌رغم فشار حداکثری آمریکا به پای میز مذاکره نیامده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000