اتحادیه اروپا لوکاشنکو را رئیس‌جمهور مشروع بلاروس نمی‌داند

5f60a50a37360_5f60a50a37362 نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه امروز (سه‌شنبه) گفت، اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس‌جمهوری بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد.

جوزپ بورل در جلسه پارلمان اروپا گفت: وضعیت برای ما روشن است. ما انتخابات نهم اوت بلاروس را آلوده به تقلب می‌دانیم. بنابراین لوکاشنکو از نظر ما رئیس‌جمهور مشروع نیست.

بورل افزود: تحریم‌های هدفمند در اولین فرصت ممکن باید اتخاذ شوند. امیدواریم این کار تا ۲۵ سپتامبر انجام شود. علاوه بر این، اتحادیه اروپا در شراکت خود با بلاروس تجدیدنظر می‌کند تا معلوم شود کار کدام بخش‌ها را می‌توان متوقف کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، اروپا با تهدید از جانب سه “امپراتوری‌ دوباره ظهوریافته” شامل روسیه، چین و ترکیه روبروست.

جوزپ بورل گفت: اروپا با وضعیتی روبروست که امپراتوری‌ها در حال بازگشت هستند؛ دست‌کم سه مورد از آنها. روسیه، چین و ترکیه در گذشته بزرگ بودند و اکنون با حرکت به سمت کشورهای همسایه خود و همچنین در عرصه جهانی در حال بازگشت هستند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما به دنبال رویارویی با ترکیه نیستیم. ترکیه یک شریک مهم و کلیدی برای اتحادیه اروپاست و نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست. اما واضح است که اکنون این روند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
رئیس‌جمهوری بلاروس

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در تیرماه

س سپتامبر 15 , 2020
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در تیرماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا نسبت به تیر سال قبل افزایش داشته و تنها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه شده است. بر اساس این آمار بیشترین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000