اگر تحریم‌های ایران را لغو نکنند، قطعاً مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

اگر تحریم‌های ایران را لغو نکنند، قطعاً مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

مهر نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی از جمله مسائلی است که ما در مذاکرات آینده پیگیری خواهیم کرد.

ابوالفضل عمویی با اشاره به اینکه قرار است مذاکرات هسته‌ای از ۸ آذر ماه آغاز شود، گفت: دیدارها و مذاکرات اخیر باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در تهران و کشورهای خارجی، جهت تعیین چارچوب‌ها و مسیر آینده مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده آغاز مذاکرات است، افزود: علت اینکه مذاکرات قبلی به نتیجه نرسید، آن بود که طرف مقابل مُصر بود که تحریم‌های ایران حفظ شود و حتی حاضر نبود که بخش موثری از تحریم‌های ایران را لغو کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله لغو تحریم‌ها جزو سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است و برای ما قابل پذیرش نیست که طرف مقابل تحریم‌ها را لغو نکند.

عمویی اضافه کرد: درست است که تغییراتی در ساختار تیم مذاکره‌کننده ایران ایجاد شده است، اما در دور جدید مذاکرات هم تغییری از لحاظ سیاست‌های اصولی ایران ایجاد نخواهد شد و مسئله اصلی برای ما آن است که تحریم‌های ایران لغو شود.

وی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ایران، سیاست اصلی ما در مذاکرات است، تاکید کرد: طرف مقابل باید در رویه گذشته خود تغییر ایجاد کند و اگر آنان بخواهند مانند گذشته عمل کنند و تحریم‌های ایران را لغو نکنند، قطعاً مذاکرات باز هم به نتیجه نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بدون ایجاد فرصت‌های اقتصادی، پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای برای ایران هیچ معنایی ندارد چرا که ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده اما طرف مقابل بدعهدی کرده است و الان لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای ما حائز اهمیت است.

عمویی درباره شروط بازگشت آمریکا به برجام، گفت: آمریکا برخلاف قانون و مقررات بین‌المللی و به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و تعهدات خود را زیر پا گذاشت. آنان برای بازگشت به برجام باید تضمین‌های اساسی دهند و اگر از آمریکا تضمین گرفته نشود، آنان باز هم تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ تمایلی به مذاکره برای مذاکره ندارد، گفت: ما در مذاکرات آینده مواضع و اصول خود را اعلام و پیگیری خواهیم کرد و قطعاً با مذاکرات فرسایشی، اهداف ایران تأمین نخواهد شد. البته دولت سیزدهم همه ظرفیت‌های خود را صرف مذاکرات نمی‌کند، بلکه تمرکز جدی خود را روی خنثی سازی تحریم‌ها گذاشته است.

23231

پست بعدی

عضو کمیسیون آموزش: موج ورود نخبگان از خارج کشور قابل توجه و امیدوارکننده است

ج نوامبر 19 , 2021
تسنیم نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: موج ورود نخبگان به کشور در حال افزایش و امیدوار کننده است. محمد وحیدی با اشاره به فرایندهایی که باید برای تسهیل ورود نخبگان به کشور به‌کار گرفته شود اظهار داشت: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش برای سودآوری اقتصادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000