آمریکا بدون حضور اسرائیل با حماس توافق می کند

رئیس جمهور آمریکا درخواست خانواده های اسرای آمریکایی در غزه برای توافق با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بدون حضور اسرائیل را بررسی می کند.

رئیس جمهور آمریکا درخواست خانواده های اسرای آمریکایی در غزه برای توافق با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بدون حضور اسرائیل را بررسی می کند.

شبکه ان بی سی آمریکا گزارش داد که برخی منابع آگاه گفتند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست خانواده های اسرای آمریکایی در غزه برای توافق با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بدون حضور اسرائیل را بررسی می کند.

این منابع گفتند که برخی مسئولان در دولت بایدن به خانواده های اسیران آمریکایی گفتند که همه گزینه ها را بررسی می کنند اما تأکید کردند که توافق با حماس که اسرائیل را همه شامل شود بهتر است.

همچنین برخی مسئولان آمریکایی گفتند که شش ماه پیش دولت آمریکا با میانجیگری قطر  تماس های اولیه با حماس را برقرار کرده است تا امکان توافقی را بررسی کند که اسرائیل را شامل نشود.

این مسئولان گفتند که تماس های اولیه آمریکا با حماس درباره توافق بدون حضور اسرائیل به هیچ نتیجه ای منجر نشد.

در همین حال، یک مسئول آمریکایی گفت که ایده رسیدن به توافق یکجانبه با حماس غیرواقعی است زیرا واشنگتن به اندازه کافی چیزی ندارد تا در مقابل اسیرانش بدهد.

علاوه بر آن این مسئول آمریکایی گفت که واشنگتن پیشنهاد رسمی برای توافق یکجانبه به حماس ارائه نکرده است زیرا این گونه توافق غیرممکن است.

در همین حال، برخی گزارش در روزهای گذشته منتشر شده است که ارائه پیشنهاد« آخرین فرصت» برای امضای توافق میان اسرائیل و حماس توسط واشنگتن نزدیک است به رغم آن که جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید تأکید کرد که جدول زمانبندی شده برای ارائه پیشنهاد وجود ندارد.

از سوی دیگر، جنبش حماس بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکست کشاندن دستیابی به توافق آتش‌بس است.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: نیازی به پیشنهادات جدید نداریم و آنچه در حال حاضر لازم است فشار بر نتانیاهو و کابینه‌اش و ملزم ساختن آنها به آنچه توافق شده، است.

حماس افزوده است: ما نسبت به افتادن در دام نتانیاهو و ترفندهای او که از مذاکره برای طولانی‌تر کردن تجاوز به مردم ما استفاده می‌کند، هشدار می‌دهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: تصمیم نتانیاهو برای عقب نشینی نکردن از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) با هدف به شکست کشاندن دستیابی به توافق است.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در طول مرز غزه با مصر و کریدور شرقی – غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

منبع: جماران

پست بعدی

بحران بنزین در شمال/ پمپ های بنزین در شمال خالی شدند!

پ سپتامبر 5 , 2024
انبوه مسافران در شهرهای گیلان و مازندران، باعث شده که پمپ بنزین ها با مشکلات فراوانی روبه رو شوند. اوج این مشکلات در روز چهارشنبه بروز نمودند. بحران بنزین در شهرهای شمالی باعث دردسر مسافران و مردم محلی شده است. در روزهای تعطیل هفته دوم شهریور ماه، مسافران زیادی راهی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000