همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن تاکید داشته ایم

اعتمادآنلاین|

سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه پاسخگوی تماس تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بود. وی از حسن‌نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان تقدیر کرد و گفت: این اقدام گواه حُسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

​به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در واکنش به اظهار امیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش‌بس در یمن نیز اظهار داشت:

*ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تأکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تأیید می‌کنند.

*امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های شما عربستان سعودی نیز به تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی‌ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.

*جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت‌های متنوع و مؤثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از حُسن‌ نظر و رویکرد انسان‌دوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی به دیدار خود با رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت:

*میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود. در آن ملاقات گفتگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی‌های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را به خوبی دریافت کردم.

*تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوی گروه‌های مختلف یمنی به کار خواهیم گرفت.

*امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه‌ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تورم ترکیه به بالاترین سطح خود در 25سال اخیر رسید

د اکتبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| ارقام رسمی روز دوشنبه نشان داد که نرخ تورم این کشور یک هفته پس از اعلام کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه، به بالاترین سطح خود در ۲۴ سال گذشته رسید و در ماه سپتامبر از ۸۳ درصد گذشت. ​به گزارش فارس، به نقل از رای الیوم، مسئولین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000