افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به همدان سه هفته دیگر

اعتمادآنلاین|

علی اکبر محرابیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به همدان اظهار کرد: در حال حاضر در تصفیه‌خانه آب همدان هستیم پروژه انتقال آب همدان یک ابرپروژه است که از ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی این خط شروع شده است و فراز و نشیب‌های زیادی داشت.

​به گزارش فارس، وی اضافه کرد: در سال گذشته برای تامین آب همدان و خشکسالی‌های ممتدی که این استان داشت تصمیم بر این شد که این پروژه جزو پروژه‌های ویژه و اولویت‌دار دولت قرار گیرد و هر چه سریع‌تر اقدام به تکمیل آن شود.

وزیر نیرو ادامه داد: البته سال قبل که خواستیم به این عملیات سرعت دهیم بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده بود زیرا این پروژه ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال داشته و سه ایستگاه پمپاژ دارد که به ارتفاع ۱۸۰ متر آب را در مسیر کوهستانی پمپ کرده و با طی یک مسیر صعب و مشکل به محل تصفیه‌خانه می‌رساند و از آنجا به شهر همدان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌هایی که این پروژه دارد و سرعت خوبی که ماه‌های اخیر داشته با بسیج همه امکانات و تامین اعتبارات در اسرع وقت این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

محرابیان افزود: بر اساس گزارشات مهندسان و متخصصین پروژه، ان‌شالله شاهد افتتاح فاز اول آن طی دو یا سه هفته آینده هستیم تا بتوانیم آب همدان را به طور کامل تامین کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از آب همدان از سد اکباتان تامین می‌شود که به خاطر کاهش بارش‌ها وضعیت این سد بسیار نگران‌کننده است و دبی خروجی آن بسیار اندک است.

وزیر نیرو یادآور شد: بخشی از آب همدان از چاه‌ها تامین می‌شود که ما با تلاش استاندار و همکاران و پشتیبانی نمایندگان تلاش کردیم آب این چاه‌ها را افزایش دهیم تا آب مورد نیاز و خدمت‌رسانی به همدان و شهرها و روستاهای مسیر تا زمان افتتاح این ابر پروژه تامین شود.

پست بعدی

بازداشت اعضای باند قاچاق کوکایین در ایران

ش آگوست 20 , 2022
فارس نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام باند بین المللی قاچاق و ترانزیت کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به ایران و دستگیری دو تبعه خارجی خبر داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000