خرید 2000 اتوبوس درون‌شهری با نظر مثبت دولت

اعتمادآنلاین|

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان با حضور سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و اعضای شورای اداری استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان، از مردم فهیم، عزیز و نجیب و کسبه و اصناف استان سمنان به‌واسطه همراهی در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تقدیر کرد.

به گزارش فارس، وی گفت: در حال حاضر، با اقدامات صورت گرفته هیچ‌گونه کمبودی در بحث اقلام و کالاهای اساسی در استان نداریم.

هاشمی ادامه داد: استان سمنان دارای درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری بوده و در راستای اشتغال‌آفرینی گام‌های مؤثری در استان برداشته شده است.

استاندار سمنان بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اتفاقات بسیار خوبی از جمله سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور به استان به وقوع پیوست.

هاشمی گفت: از برکت سفر رئیس‌جمهور و مصوبات سفر و اعتبارات بسیار خوبی که تخصیص یافت، امروز استان سمنان به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ۱۴۸ مصوبه با ۴۶۹ ریز پروژه در قالب سفر رئیس‌جمهوری برای استان اختصاص یافت.

استاندار سمنان افزود:‌ تاکنون در چندین مرحله ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر به‌صورت نقدی به استان تخصیص یافته است.

هاشمی افزود: کمیته پیگیری مصوبات سفر به‌صورت هفتگی تشکیل شده است و پیگیری مصوبات در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان، برای ۲۵ وزارتخانه و ۴۰ دستگاه اجرایی پروژه‌های مختلفی تصویب شد که پیگیری‌ها برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها در دستور کار است.

استاندار سمنان ادامه داد: انعقاد قرارداد خرید بیش از دو هزار اتوبوس درون‌شهری از استان از دیگر اقدامات و برکات سفر بود و شورای مسکن استان در راستای اجرایی سازی هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد.

هاشمی بیان کرد:‌ در بحث بنیاد مسکن برای ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی زمین پیش‌بینی‌شده و ۴۶۰ هکتار زمین نیز برای ۱۹ شهر استان به‌منظور اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن تأمین شد.

وی تصریح کرد: ۶۴ هزار نفر سهمیه ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان سمنان در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: تاکنون ۷۳ هزار نفر در سایت طرح جهش ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۳۷۳ نفر واجد شرایط هستند.

هاشمی اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی واحدهای راکد استان نیز اقدامات در قالب ستاد احیای واحدهای راکد استان به وقوع پیوست که موفق شدیم ۳۸ واحد کاملاً راکد را مجدداً به چرخه تولید بازگردانیم و زمینه اشتغال مجدد ۸۵۰ نفر را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ سامانه وزارت صمت و در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۴.۴ درصد اعتبارات کل کشور در اختیار واحدهای تولیدی استان سمنان قرار گرفت.

استاندار سمنان اضافه کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال، بحث پرداخت تسهیلات به واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

پست بعدی

«علفزار» و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» روی پرده سینما می‌آیند

د مه 16 , 2022
دو فیلم جدید «علفزار» و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» از ۲۸ اردیبهشت در سینماها اکران می‌شوند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000