بیمار چگونه به پزشک اعتماد می کند/ نقش تضاد منافع در پزشکی

بیمار چگونه به پزشک اعتماد می کند/ نقش تضاد منافع در پزشکی

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با اهمیت اعتماد بیمار به پزشک در طبابت، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم بهادری، گفت: آنچه رابطه پزشک و بیمار را بهبود می‌بخشد و لازمه موفقیت در تشخیص، درمان و ارائه خدمات پیشگیرانه می‌شود، اعتماد بیمار به پزشک است.

وی تصریح کرد: اعتماد به اینکه شاغلین این حرفه هدف اصلی خود را تأمین سلامتی مردم قرار داده و سلامت بیمار را بر منافع خود ترجیح می‌دهند و این تعهد مقدس را به شکل سوگند نامه ملزم می‌کنند.

بهادری ادامه داد: مشاغلی که خود را در جامعه به صورت خدمتگزار و بر آورنده بخشی از خدمات اساسی اجتماعی معرفی می‌کنند، حرفه profession نام دارند، طبابت، قضاوت، تعلیم و تربیت مثال‌های بارز از این حرفه هستند که البته طبابت جای مخصوص خود را دارد.

وی افزود: در شرایط امروز یکی از آفت‌های تعهد حرفه‌ای تضاد و تعارض با منافع است که همچون موریانه‌ای به جان خدمات مقدس پزشکی افتاده است.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تضاد منافع در پزشکی بستگی به نقش پزشک در درمان، تجویز دارو، آموزش، پژوهش، خدمات بالینی و استفاده از امکانات پارا کلینیکی داشته و دامنه وسیع دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

این دولت زبان بین‌المللی را نمی‌فهمد

ج مارس 5 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی محمد حسن قدیری ابیانه / فعال سیاسی اصولگرا قدیری ابیانه در یادداشت اختصاصی برای خبر فوری نوشت: اگر با حسن ظن نگاه کنیم و نخواهیم آن‌ها را خائن بدانیم باید گفت این دولت زبان بین‌المللی را نمی‌فهمد و فاقد شناخت لازم برای مدیریت کشور و سیاست خارجی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000