«حقوق سربازان»

5fcf99950ef86_2020-12-08_18-49

خدمت سربازی همیشه به عنوان چالشی مهم برای جوانان مطرح است. شاید بتوان دلیل عمده این مساله را درآمد پایین در این دوران دانست.

بر همین مبناست که چند سالی می شود ستاد کل نیروهای مسلح به همراه دولت تصمیم گرفتند با افزایش حقوق سربازان بخشی از مشکلات معیشتی آنان را برطرف کنند.

در لایحه بودجه 1400 نیز پیشنهاد قابل توجهی برای افزایش حقوق به مجلس ارائه شده است.

اخیرا یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح ایران از افزایش سه ‌برابری حقوق سربازان در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، گفت با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، حقوق سربازان «به میزان قابل ملاحظه‌ای» افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح در ایران، ۴۸۰ هزار تومان است که از ابتدای سال ۱۴۰۰، این میانگین به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

آن طور که رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داده، با این افزایش سه برابری، حدود ۶۰ درصد قانون در خصوص حقوق سربازان محقق می‌شود.

میزان حقوق سربازان در ایران همچون کارمندان به عواملی چون تحصیلات، تاهل و تجرد و داشتن فرزند بستگی دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد پیش از این سربازی در ایران را «کار اجباری بدون دستمزد کافی» توصیف کرده بود.

مهدی شجری، معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی، نیز به ایرنا گفته بود «پایین بودن حقوق سربازان، مهم‌ترین علت غیبت مشمولان از انجام خدمت وظیفه عمومی است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عکس‌هایی زیبا از پرواز سارها

س دسامبر 8 , 2020
یک عکاس دانمارکی طی چندین سال مجموعه‌ای از عکس‌ها با موضوع پرواز دسته‌جمعی سار‌ها را به ثبت رسانده است. سورن سلکر یک عکاس دانمارکی است که او را بیشتر برای عکاسی پرتره از چهره‌های مشهور می‌شناسیم. این عکاس در گالری‌ها و موزه‌ها سراسر جهان نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است. سورن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000