دفاع روزنامه کیهان از سریال«آقازاده»

کیهان در گزارشی به ماجرای سریال «آقازاده» پرداخته و این تجربه جدید سریال‌سازی موسسه اوج را از زاویه نگاه نویسنده‌اش ارزیابی کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «از ۱۰ سال قبل که شبکه نمایش خانگی نیز به یکی از درگاه‌های انتشار سریال تبدیل شد، همواره انتقاداتی نسبت به محتوا و کیفیت این آثار وارد بود. از آنجایی که این سریال‌ها اغلب توسط بخش خصوصی تولید می‌شوند و این بخش، بیش از فرهنگ و هنر، دغدغه بازگشت سرمایه را داشته است، اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی طوری طراحی و ساخته می‌شده‌اند که با کمترین وقت، زحمت و هزینه، بیشترین بازدهی مالی را در پی داشته باشند. به همین دلیل هم اکثریت قریب به ا..

کیهان در گزارشی به ماجرای سریال «آقازاده» پرداخته و این تجربه جدید سریال‌سازی موسسه اوج را از زاویه نگاه نویسنده‌اش ارزیابی کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «از ۱۰ سال قبل که شبکه نمایش خانگی نیز به یکی از درگاه‌های انتشار سریال تبدیل شد، همواره انتقاداتی نسبت به محتوا و کیفیت این آثار وارد بود. از آنجایی که این سریال‌ها اغلب توسط بخش خصوصی تولید می‌شوند و این بخش، بیش از فرهنگ و هنر، دغدغه بازگشت سرمایه را داشته است، اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی طوری طراحی و ساخته می‌شده‌اند که با کمترین وقت، زحمت و هزینه، بیشترین بازدهی مالی را در پی داشته باشند. به همین دلیل هم اکثریت قریب به اتفاق سریال‌های این بخش، به‌جای برخورداری از شخصیت هنری و محتوای غنی، با استفاده از دم دستی‌ترین ابزارها و عناصر، در پی جذب مخاطب عام بوده‌اند. در نتیجه، عمده سریال‌های شبکه نمایش خانگی به بازتولید همان پی‌رنگ‌ها و سوژه‌های سطح پایین و نازل سریال‌های مبتذل ماهواره‌ای دچار شدند.»

در بخش دیگری از یادداشت کیهان آمده است: ««آقازاده» آزمون اول سازمان اوج برای بهسازی و پالایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. چند قسمت اول این سریال، امیدوارکننده بود. شانس بزرگ سازمان اوج و سازندگان سریال این بود که در اوج انتقادات از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، یک انتخاب جدید را پیش روی علاقه‌مندان به این نوع آثار قرار دادند. «آقازاده» تازه زاده شده در شبکه نمایش خانگی، در چند قسمت اولیه‌اش نشان داد؛ اولا در داستانگویی و کیفیت ساختاری، یک سر و گردن از اکثر سریال‌های نمایش خانگی بالاتر است و ثانیا برخلاف خیلی از این آثار که در فضا و دنیایی دور از زندگی و دغدغه‌های عموم مردم می‌گشتند، این سریال به یکی از برخط‌ترین موضوعات با حیات و معاش روزمره شهروندان این کشور مرتبط است. مسئله فساد و رانت خواری زالوصفت‌های زاییده در ساختارهای نامتوازن اقتصادی و راهزنان صاحب قدرت و نفوذ، موضوعی نیست که جامعه هنری به سادگی از کنارش عبور کند. با این حال، کمتر جسارت و انگیزه‌ای در بین فیلمسازها دیده شده که به چنین مسائلی توجه کنند. هم از این رو، ساخت سریال درباره این مسئله سهمگین از سوی سازمان اوج، نشانه مثبتی بود. گو اینکه بسیاری از مخاطبان سریال،برخی از دیالوگ‌ها و فضاسازی‌های این سریال را مماس با توقع از سازمان اوج نمی‌دانستند و انتظار محصولی پاستوریزه‌تر را داشتند.»

البته در پایان این یادداشت انتقاداتی به قسمت‌های اخیر این سریال چون همان ماجرای معروف شکلات و آش شده و گفته شده با شل شدن قصه فسادستیز داستان، قصه‌گویی خسته شده و آب رفته و جاذبه بازار «آقازاده» را هم ضربه فنی کرده است.

«آقازاده» سریالی ۲۸ قسمتی است که تا به حال یازده قسمت از آن پخش شده و گفته شده به‌زودی پرونده‌های جنجالی مفاسد اقتصادی سال‌های اخیر کشور را هم به تصویر خواهد کشید.

کیهان در گزارشی به ماجرای سریال «آقازاده» پرداخته و این تجربه جدید سریال‌سازی موسسه اوج را از زاویه نگاه نویسنده‌اش ارزیابی کرده است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f55c05449883_5f55c05449885 فرهنگی/ رسانه 17 شهریور 1399 – 09:38

در بخشی از این یادداشت آمده است: «از ۱۰ سال قبل که شبکه نمایش خانگی نیز به یکی از درگاه‌های انتشار سریال تبدیل شد، همواره انتقاداتی نسبت به محتوا و کیفیت این آثار وارد بود. از آنجایی که این سریال‌ها اغلب توسط بخش خصوصی تولید می‌شوند و این بخش، بیش از فرهنگ و هنر، دغدغه بازگشت سرمایه را داشته است، اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی طوری طراحی و ساخته می‌شده‌اند که با کمترین وقت، زحمت و هزینه، بیشترین بازدهی مالی را در پی داشته باشند. به همین دلیل هم اکثریت قریب به اتفاق سریال‌های این بخش، به‌جای برخورداری از شخصیت هنری و محتوای غنی، با استفاده از دم دستی‌ترین ابزارها و عناصر، در پی جذب مخاطب عام بوده‌اند. در نتیجه، عمده سریال‌های شبکه نمایش خانگی به بازتولید همان پی‌رنگ‌ها و سوژه‌های سطح پایین و نازل سریال‌های مبتذل ماهواره‌ای دچار شدند.»

در بخش دیگری از یادداشت کیهان آمده است: ««آقازاده» آزمون اول سازمان اوج برای بهسازی و پالایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. چند قسمت اول این سریال، امیدوارکننده بود. شانس بزرگ سازمان اوج و سازندگان سریال این بود که در اوج انتقادات از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، یک انتخاب جدید را پیش روی علاقه‌مندان به این نوع آثار قرار دادند. «آقازاده» تازه زاده شده در شبکه نمایش خانگی، در چند قسمت اولیه‌اش نشان داد؛ اولا در داستانگویی و کیفیت ساختاری، یک سر و گردن از اکثر سریال‌های نمایش خانگی بالاتر است و ثانیا برخلاف خیلی از این آثار که در فضا و دنیایی دور از زندگی و دغدغه‌های عموم مردم می‌گشتند، این سریال به یکی از برخط‌ترین موضوعات با حیات و معاش روزمره شهروندان این کشور مرتبط است. مسئله فساد و رانت خواری زالوصفت‌های زاییده در ساختارهای نامتوازن اقتصادی و راهزنان صاحب قدرت و نفوذ، موضوعی نیست که جامعه هنری به سادگی از کنارش عبور کند. با این حال، کمتر جسارت و انگیزه‌ای در بین فیلمسازها دیده شده که به چنین مسائلی توجه کنند. هم از این رو، ساخت سریال درباره این مسئله سهمگین از سوی سازمان اوج، نشانه مثبتی بود. گو اینکه بسیاری از مخاطبان سریال،برخی از دیالوگ‌ها و فضاسازی‌های این سریال را مماس با توقع از سازمان اوج نمی‌دانستند و انتظار محصولی پاستوریزه‌تر را داشتند.»

البته در پایان این یادداشت انتقاداتی به قسمت‌های اخیر این سریال چون همان ماجرای معروف شکلات و آش شده و گفته شده با شل شدن قصه فسادستیز داستان، قصه‌گویی خسته شده و آب رفته و جاذبه بازار «آقازاده» را هم ضربه فنی کرده است.

«آقازاده» سریالی ۲۸ قسمتی است که تا به حال یازده قسمت از آن پخش شده و گفته شده به‌زودی پرونده‌های جنجالی مفاسد اقتصادی سال‌های اخیر کشور را هم به تصویر خواهد کشید.

منبع: خبرآنلاین

72

سریال آقازاده
خبر فوری در شبکه های اجتماعی

khabarfoori in social networks bimito coronavirus پیشنهاد ما

هنوز برای هواداران استقلال سوال است که چرا استراماچونی فراری داده شد؟/ مقصر تمامی ناکامی‌های ما وزارت ورزش نیست
فرمانده قرارگاه اقتصادی سپاه راهی پاستور می شود؟ / «محمد»، گزینه ای برای جانشینی روحانی
عراق، شاید محل درگیری ایران و آمریکا؛ همه چیز به تصمیم الکاظمی بستگی دارد/ اقدام آمریکا بعد از شکست پروژه مکانیسم ماشه چیست؟
پخش مستند " علامت عشق" به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
دو موشک ایرانی که پیام مهمی را به ترامپ مخابره کردند/ آیا "حاج قاسم" و "ابومهدی" واکنشی به مساله مکانیسم ماشه بود؟
در نیزارهای ماهشهر قتل عام نشد، اما در چند نقطه خوزستان درگیری مسلحانه رخ داد / حکم اعدام برای آبان 98 نداشتیم/ من هم آب شکلاتی دیده‌ام
ویران کردن دیوارهای 130 باغ بدون هشدار قبلی و با توضیحات گنگ بعدی در مشهد / یک باغدار: مجوز دادگاه داشتم / نماینده چناران: تخریب‌ها، پیگرد قانونی دارد

به روایت شما مخاطبین خبرفوری نسبت به عدم کیفیت برخی از مواد غذایی انتقاداتی دارند 1399/5/22 آبگرفتگی کوچه های افشار غربی در بلوار آزادگان اصفهان در هنگام بارش باران / مشکلی که حالا دیگر وجود ندارد 1399/5/16 گلایه یک دانشجوی پزشکی از شرایط امتحان بورد! 1399/5/12 مخاطبان خبرفوری: نگران کنکور کرونایی هستیم! 1399/5/9 برجی در مشهد که به پسرهای نوجوان روی خوش نشان نمی‌دهد 1399/5/9 یک وام ازدواج و هزار و یک دردسر 1399/5/5 ادامه

پست بعدی

درگذشت کارگردان برنده اسکار در ۸۲ سالگی

د سپتامبر 7 , 2020
«یرژی منتسل» کارگردان اهل کشور جمهوری چک که با اولین فیلمش برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگیسی زبان شد، درگذشت. «اولگا منزلوا» همسر «یرژی منتسل» از درگذشت این سینماگر پس از یک دوره طولانی بیماری خبر داد. «منتسل» در سال ۱۹۶۷ با اولین فیلمش با عنوان «قطارهای تحت نظر» درباره جنگ جهانی دوم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده بود. او که متولد فوریه ۱۹۳۸ بود، در رشته کارگردانی در شهر پراگ بود در سال ۱۹۶۲ تحصیلات خود را به پایان برد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی در کنار چهرهای مطرحی چون «میلوش فورمن» از سینماگران پیشگام موج نوی سینمای چک اسلواکی بود. فیلم «قطارهای تحت نظر» که بر اساس رمانی نوشته «..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000