تقویت گردشگری سلامت با همکاری هلال احمر

تقویت گردشگری سلامت با همکاری هلال احمر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر ضرورت سازماندهی همکاری ها با جمعیت هلال احمر در حوزه سلامت کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک مسئولان جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر وجلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در این نشست به ظرفیت‌های گسترده و توانمندی عظیم جمعیت در حوزه‌های پرسنلی، امدادگری و …، و همچنین ظرفیت‌های رفیع دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همکاری مفیدی میان دو مجموعه شکل گیرد و از ظرفیت‌های دو مجموعه به منظور توسعه کشور استفاده کنیم.

همتی افزود: با توجه به ظرفیت ۶۰۰ هزار نفری داوطلبان و امدادگران هلال احمر و همچنین وظیفه ارائه آموزش‌های همگانی جمعیت، آموزش‌های هلال احمر را با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، علمی و مدون کنیم و از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان دانشگاهی پیشرو در زمینه آموزش و پژوهش داوطلبان و امدادگران جمعیت استفاده کنیم.

بررسی محورهای همکاری میان دو مجموعه

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست، تقویت ارتباطات میان سازمانی و بین بخشی را یکی از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: همکاری دانشگاه با جمعیت هلال احمر از قبل وجود داشته اما این همکاری‌ها را می‌توان در قالب تفاهم نامه به شکل سازماندهی شده تر و دقیق‌تر ادامه داد.

وی گفت: محورهایی برای همکاری مشترک میان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده که با توجه به ظرفیت‌های هلال احمر ما به دنبال افزایش و ارتقای روابط دو مجموعه به شکل عملیاتی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: هلال احمر در موضوع آموزش و پژوهش، فعالیت‌های منسجمی دارد و ما امیدواریم بتوانیم فرصت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری را به اشتراک بگذاریم.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب یک نماینده از هر مجموعه برای بررسی رئوس و سرفصل‌های همکاری مشترک، افزود: محورهای آموزش، پژوهش، درمان، دارو و تجهیزات و ارتباطات بین الملل حوزه‌هایی است که می‌توان در آنها ظرفیت‌های همکاری مشترکی ایجاد کرد.

کوهپایه زاده گفت: در حوزه آموزش همگانی، همکاری‌ها می‌تواند در زمینه تولید محتوای آموزش آکادمیک برای جمعیت هلال احمر، ایجاد ظرفیت مدارک دانشگاهی از جمله دوره‌های آموزشی تکنسین‌های پیش بیمارستانی ویژه امدادگران به منظور تقویت سیستم اورژانس کشور و…، باشد. در حوزه پژوهش نیز توسعه مرکز رشد و شتاب دهنده مشترک در زمینه‌هایی که تجربیات مشترک داریم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در زمینه تقویت هیأت‌های علمی هم می‌توانیم به هلال احمر کمک کنیم. همچنین بخش‌های توسعه و تحقیق را نیز می‌توانیم در بخش‌های تابعه هلال احمر توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در بحث درمان نیز با توجه به عملکرد موفق هلال احمر در زمینه ایجاد و برپایی بیمارستان‌های RDH می‌توانیم از تجربیات هلال احمر استفاده کنیم.

تقویت گردشگری سلامت با توجه به نمایندگی‌ها و مراکز درمانی فعال هلال احمر در خارج از کشور، کمک در حوزه صادرات و واردات دارو، تجاری سازی محصولات، تقویت همکاری‌ها در زمینه ارائه خدمات بین المللی توانبخشی و…، تقویت ارتباط دانشگاه با سازمان‌های بین المللی مخاطب هلال احمر و… از دیگر موضوعات مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفتگو با رئیس جمعیت هلال احمر بود.

پست بعدی

واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج ۲۵ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت

ج سپتامبر 4 , 2020
کرج – رئیس اورژانس استان البرز از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج خبر داد که ۲۵ مصدوم و دو فوتی برجا گذاشته است. دکتر مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: ساعت ۷ صبح امروز چهاردهم شهریور ماه واژگونی یک دستگاه اتوبوس که از مبدا تبریز به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000